Київський курйоз: маршрутка заблокувала три місця для водіїв з інвалідністю.

У Києві водій маршрутки вирішив не розмінюватися на дрібниці й “вибив джекпот”, зухвало припаркувавши автобус на трьох спеціальних місцях для маломобільних. Водночас це вкотре підтвердило, що столиця недарма очолює сумний рейтинг порушників, які зневажають права людей з інвалідністю. Цього разу водій не зміг уникнути відповідальності завдяки пильності мешканців і швидкості патрульних.

Маршрутка, припаркована одразу на трьох місцях, позначених знаком та піктограмою на асфальті, стала предметом обговорення у киян біля супермаркету на вулиці Здолбунівській. Це порушення сталося у вечірній час, і, можливо, водій сподівався, що ніхто не зверне уваги на його зухвалі дії. Однак покарання наздогнало його вже наступного дня.

Кияни не залишилися байдужими — зробили фото, опублікували в мережі та привернули увагу поліції. Як стало відомо від Патрульної поліції Києва, інспектори оперативно знайшли водія та склали постанову за частиною 6 статті 122 Кодексу про адмінправопорушення. Тепер порушникові загрожує штраф від 1020 до 1700 гривень.

У поліції підкреслили, що такі місця завжди позначені знаком “Стоянка” з табличкою 7.17 або спеціальною розміткою на асфальті. Паркуватися там можуть лише водії з інвалідністю або ті, хто їх перевозить. Інші водії зобов’язані залишати ці місця вільними, незалежно від часу доби чи наявності вільних паркомісць.

Цей інцидент — лише один із прикладів системної проблеми: Київ очолює антирейтинг міст за кількістю таких порушень. За даними Патрульної поліції, більше ніж 3600 випадків незаконної стоянки на місцях для людей з інвалідністю було зафіксовано в столиці лише у першій половині 2025 року. Це більше половини від загальноукраїнської статистики.

Ще в березні КМВА оголосила про посилений контроль на таких стоянках у столиці. Очільник адміністрації Тимур Ткаченко зазначив, що місто має бути зручним і доступним для всіх, і саме тому поліція розпочала спільні перевірки з муніципалітетом. Кампанія включає не лише штрафування, а й профілактичну роботу з водіями.

Попри це, проблема залишається значущою. Можливо, її часткове рішення могло б забезпечити введення більш жорстких штрафів. Урядом запропоновано новий законопроєкт, який підвищує штраф до 5100 гривень та запроваджує додаткові позначки для авто, що мають право на пільгове паркування. Також заплановано надати право штрафувати і евакуювати транспорт не лише поліції, а й муніципальним інспекторам.

Кияни самотужки ставлять обмежувачі у дворах, щоб зупинити хаос із паркуванням

Мешканці різних районів власними силами почали встановлювати напівсфери у дворах. Те, що починалося з гучних планів столичної влади на очищення дворів від припаркованих автівок, закінчилося тим, що ініціативу втілюють самі мешканці. Ідея встановити обмежувачі у вигляді бетонних конусів, болардів-напівсфер і стовпчиків за перші 4 місяці втілилася лише у визначенні чотирьох адрес для “пілотного проєкту”, а потім взагалі заглохла. Проте нині у дворах Києва з’являються самостійно встановлені мешканцями обмежувачі.

Також раніше повідомлялося, що кияни збирають підписи за легалізацію “проблемних” парковок біля житлових будинків. Вони пропонують такий механізм: місця для паркування транспортних засобів мають бути легалізовані, якщо три чверті мешканців не заперечують проти такої ініціативи. Вартість для власників буде обґрунтована, у тому числі й на тривалі періоди (квартал), і очікується, що це принесе місту значні прибутки.