Бронювання паркомісць у Києві стрімко набирає популярності: “Київтранспарксервіс” вдруге за рік оголосив про закупівлю нової партії спеціальних табличок для маркування таких локацій. Ці конструкції з QR-кодами з’явилися в столиці ще в 2021 році і використовуються для позначення паркомісць, які бізнеси офіційно резервують за передплатою. Наразі підприємство оголосило про закупівлю ще 105 знаків з очікуваною вартістю 640 тис грн.
Про нову закупівлю КП “Київтранспарксервіс” повідомило в оголошенні в системі публічних закупівель Prozorro. У тендерній документації зазначається, що місто замовляє інформаційні знаки для оплати послуг з передплаченого користування паркомісцями. Це не звичайні дорожні знаки, а індивідуальні конструкції зі стійкою, двома табличками та антивібраційною основою. На кожній з них буде унікальний макет, що визначає “Київтранспарксервіс”: назва резидента, номер місця, години дії та QR-код, який веде на сторінку з деталями договору.
Самі “резиденти” – це юридичні або фізичні особи, які укладають договір з містом і щомісяця сплачують за право використовувати певне муніципальне паркомісце в будь-який час. Вони і потребують ці таблички, оскільки вони офіційно позначають бронювання. Інші водії не мають права паркуватися на цих локаціях.
Розрахункова ціна одного знака в цій закупівлі становить близько 6,1 тис грн, що значно більше, ніж під час літньої закупівлі: в червні місто вже купило 60 аналогічних табличок, і тоді один знак обійшовся у 4,2 тис грн. Таким чином, вартість збільшилася майже на 40%.
Постачання конструкцій буде здійснюватися партіями – на кожну заявку виробнику надається до п’яти робочих днів. Усі таблички доставлять на склад “Київтранспарксервісу”. Строк дії договору передбачає, що постачання триватиме до кінця 2025 року, а місто замовлятиме лише ту кількість знаків, яка виявиться необхідною.
Система передплаченого паркування працює у Києві з 2021 року: бізнес має можливість укласти договір із містом і закріпити за собою частину муніципального паркомайданчика, що забезпечує наявність вільного місця для своїх автомобілів. Місто дозволяє резервувати до 40% паркомайданчика, в той час як решта місць повинні залишатися у відкритому доступі. Кожен знак містить QR-код, за яким будь-хто може перевірити, кому належить передплата та на який термін вона оформлена. Активність закупівель табличок цього року свідчить про те, що така послуга залишалася затребуваною серед київських бізнесів.
Кияни самостійно встановлюють обмежувачі-напівсфери у власних дворах: думки водіїв
Нещодавно біля будівлі Національної філармонії України, що на Європейській площі у Києві, оновили парковку: зробили нову розмітку паркомісць, зокрема, й для водіїв з інвалідністю. Також облаштували новий пішохідний перехід та велодоріжку.
Крім того, кияни почали самостійно встановлювати обмежувачі у дворах, щоб полегшити ситуацію з паркуванням. Мова йде про антипаркувальні напівсфери, які місцеві мешканці ставлять у власних дворах, і це викликало критику, звинувачення у самоуправстві та активні дискусії.
