Укрзалізниця станом на ранок 24 березня продовжує відновлювати онлайн-сервіси після масштабної кібератаки. Наразі рух поїздів стабільний, але є проблеми з купівлею квитків. Вони доступні тільки в касах на та рейси протягом найближчої доби.
Про це повідомила пресслужба УЗ. Компанія тісно співпрацює з кібердепартаментом Служби безпеки України.
“Ключове ворогові не вдалося: рух поїздів стабільний, вони курсують чітко без затримок та всі операційні процеси руху відлагоджено в резервному форматі. Залізниця продовжує рух попри фізичні атаки по інфраструктурі, не спинити її і найпідлішими кібератаками! Оскільки й раніше Укрзалізниця ставала обʼєктом кібератак ворога, в компанії впроваджені протоколи резервування. Остання атака була дуже системна, нетривіальна та багаторівнева, тому перед повним відновленням із “бекапів” фахівці УЗ, багатьох залучених партнерів та кібердепартаменту СБУ мають ретельно відтестувати сервіси на можливі вразливості”, – йдеться в повідомленні.
Наразі онлайн-продажі квитків лишаються недоступними й протягом понеділка вони будуть доступні в офлайн-режимі. Укрзалізниця пояснила, як це працює:
- квитки продаються через каси. УЗ посилила каси персоналом, розширила графіки роботи;
- на 24 та 25 березня активовано продаж міжнародних квитків у касах (зазвичай – тільки онлайн).
“У крайньому випадку, якщо ви не встигаєте придбати квиток через касу – прямуйте безпосередньо до потяга. Наші поїзні бригади поінформовані, як оформляти ваш проїзд на місці (вибачаємось заздалегідь, можуть не бути наявні місця всіх класів, але прагнемо довезти всіх)”, – пояснили в УЗ.
Також в компанії пояснили, що робити тим пасажирам, які планують подорож пізніше, ніж ранкові рейси 25 березня:
- наполегливо просимо не штурмувати каси сьогодні. Вони працюватимуть із виключним пріоритетом на обслуговування пасажирів із відправкою сьогодні-завтра;
- ми поінформуємо відразу по відновленню онлайн сервісів й всі зможуть придбати квиток онлайн.
Водночас доступна функція повернення квитка. Усі, хто хоче повернути свій квиток на поїзд відправкою 24 березня, можуть зробити це онлайн. Достатньо принаймні за годину до відправки рейсу надіслати на пошту services.uz.gov.ua@gmail.com скан-копію або чітке фото квитка та контактний номер телефону. УЗ обробить заявку про повернення протягом 3 діб з моменту відновлення роботи систем.
“Просимо повідомляти про будь-які інші нестандартні випадки на services.uz.gov.ua@gmail.com. Велика подяка працівникам вокзалів, станцій, пасажирським бригадам, усім залізничникам і партнерам, які оперативно долучились до подолання наслідків атаки”, – йдеться в повідомленні.
Збій в Укрзалізниці
Укрзалізниця 23 березня повідомила про глобальний збій у своїй IT-системі. Перестали працювати онлайн-сервіси.
Всі ІТ-сили Укрзалізниці зосереджені на відновленні після масштабного серверного збою. Поїзди рухаються без змін, ситуація контрольована.