Пошкодження кабелів у Балтійському морі не було диверсією – CNN

В уряді США вважають, що нещодавній обрив двох кабелів зв’язку у Балтійському морі був скоріш “нещасним випадком”, аніж диверсією. Посадовці припускають, що пошкодження трапилось внаслідок тяги якоря, який був спущений судном на дно моря. Внаслідок цього кабелі, що з’єднують Фінляндію, Німеччину, Литву та Швецію були обірвані.  

Про це CNN повідомили двоє офіційних американських посадовців, які ознайомлені з початковою оцінкою інциденту. За їх інформацією, США поки не знайшли ознак зловмисної діяльності або умисного пошкодження інфраструктури морського дна. Зазначається, що подібні інциденти траплялись і раніше, однак не з таким коротким проміжком часу, як у випадку з двома пошкодженими кабелями. 

“Двоє американських офіційних осіб та один західний розвідник вказали на Yi Peng 3 як ймовірне судно, причетне до інциденту. Однак джерела зазначили, що США поки не знайшли зв’язків між цим судном і державами чи організаціями, які могли б здійснити таку діяльність”, – йдеться в CNN. 

Кабелі зв’язку, які були пошкодженні. Фото: CNN

Нагадаємо, нещодавно стало відомо про пошкодження кабелю зв’язку, який належить фінській компанії Cinia. Він з’єднує Фінляндію з Німеччиною і пролягає дном Балтійського моря. Цей кабель довжиною приблизно 1200 кілометрів є ключовим інфраструктурним об’єктом, оскільки забезпечує прямий зв’язок між Фінляндією та Центральною Європою. Згодом було зафіксовано ще одне пошкодження – підводного кабелю зв’язку між Литвою та Швецією.

Ремонті роботи з відновлення телекомунікаційного з’єднання між цими країнами розпочались одразу, також встановлюються причини обривів. У Швеції правоохоронці розпочали кримінальне провадження через цей випадок. Поліція попередньо кваліфікувала інцидент як диверсію. Проте остаточна кваліфікація може змінитися.

Раніше міністр оборони Німеччини Борис Пісторіус заявив, що пошкодження цих кабелів викликає підозру в організованій диверсії. Урядові та силові структури різних країн активно співпрацюють, аби з’ясувати обставини цих інцидентів, які загрожують важливій інфраструктурі регіону.

Пошкодження інфраструктури у Балтійському морі

На початку жовтня минулого року на газопроводі Balticconnector було зафіксовано “незвичне падіння тиску в морському газопроводі” між Фінляндією та Естонією. Оператори систем транспорту газу повідомили про ймовірний витік газу. Водночас Національне бюро розслідувань (NBI) Фінляндії заявило про виявлення “слідів” на морському дні навколо Balticconnector. Йдеться про слід від великого якоря поруч із місцем, де було пошкоджено газопровід.

Через цей інцидент Балтійське море можуть закрити для судноплавства. Це станеться у випадку, якщо слідство доведе, що Російська Федерація причетна до аварії. Наразі триває розслідування. Попри це країни НАТО вирішили посилити патрулювання моря. 

Також у 2022 році нитки газопроводу “Північний потік-1”, а також одна з двох ниток “Північного потоку-2” буди пошкоджені вибухами. РФ та Захід звинувачують один одного, але кожен заперечує свою причетність. Газопроводи “Північний потік”, проходять через Балтійське море в Німеччину.

Джерело