Українці почали частіше економити на продуктах харчування – соціологічне дослідження

Через підвищення цін на їжу більшість українців почали економити на харчуванні. Згідно зі соціологічним дослідженням Gradus Group 64% опитуваних почали купляти дешевші продукти та 68% надають перевагу приготуванні їжі вдома. Водночас зазначається, що заробітні плати та рівень доходу серед українців зменшився, а це також впливає на зміни в харчуванні. Про це повідомили 44% респондентів. Також кожен п’ятий зізнався, що почав вживати частіше алкоголь. 

У звіті соціологічного дослідження зазначають, що майже у половини (49%) опитаних українців змінились харчові звички від початку повномасштабного вторгнення. Найсильніше ці зміни відчутні серед респондентів вікової групи 56+ років. Зазначається, що 77% людей передпенсійного та пенсійного віку відчувають негативні зміни в бюджеті харчування. Загалом зміна раціону відбулась через підвищення цін на продукти, тривалий стрес та атаки ворога. Більш ніж половина опитуваних (61%) вважають збільшення цін на харчові продукти найголовнішою причиною зміни раціону. 

У дослідженні зауважили, що саме через стрес (83%) та емоційне виснаження половина опитаних українців харчується нерегулярно, також вживають більше нездорової їжі та мають знижений апетит.

Дослідження Gradus Group. Джерело: gradus.app

Найбільше українці почали економити на кондитерських виробах та рибі, про це повідомили 49% та 48% респондентів. Однак на базові продукти зменшення бюджетів майже не відбулось: на хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях економлять лише 11% опитуваних. Також повідомляється, що і блекаути мають відчутний вплив на харчові звички українців. Через відключення електрики, опалення та води респонденти почали надавати перевагу продуктам тривалого зберігання (59%) та холодній їжі (50%).

“Життя у війні та досвід блекаутів зробили українських споживачів загартованими. Люди перебудовують свій режим харчування та адаптують звички. При цьому третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у випадку затяжних блекаутів”, — коментує директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.

Дослідження Gradus Group. Джерело: gradus.app
Дослідження Gradus Group. Джерело: gradus.app

 Зарплати на місці, а ціни ростуть

Ще влітку Інформатор повідомляв, що через інфляцію ціни на їжу зростуть. У річному вимірі інфляція прискорилася з 4,3% у червні до 5,4% у липні. Водночас витрати бізнесу зазнали потужних викликів. Для багатьох компаній масові відключення електроенергії змусили працювати підприємства на генераторах, а електроенергія від них дорожча за мережеву в декілька разів. Додатковим випробуванням для компаній стала ще й аномальна спека, що зіпсувала врожай.

Також нещодавно Верховна Рада України проголосувала про історичне збільшення податків. Законопроєкт отримав негативний відгук від юридичного управління ВР та викликав велику критику з боку бізнесу. Станом на 24 жовтня, законопроєкт ще не набрав чинності, тому що його досі не підписав президент. 

Читайте також:

Джерело