Екстрена зупинка поїзда Будапешт-Київ: невідомий загроза змусила евакуювати пасажирів серед лісу

Поїзд №10К “Будапешт-Київ”, який мав прибути на вокзал “Київ-Пасажирський” увечері неділі, 12 жовтня, затримується більш ніж на годину через повідомлення про мінування. Поїзд було зупинено біля лісу, пасажирам запропонували вийти з вагонів. Це вже четверте повідомлення про мінування пасажирських поїздів за останні дві доби. Очевидно, що такі повідомлення не є випадковими витівками хуліганів, їх координують російські спецслужби.

Telegram oembed: https://t.me/informator_live/4864

Пасажири повідомляють, що все в порядку і вони знаходяться у безпеці. За останніми даними, екстрені служби нічого не виявили, тому рух поїзду відновився.

На електронному табло вокзалу Київ-Пасажирський вказано про затримку поїзду №10К на 60 хвилин, але причини затримки не повідомляється.

Це вже четверте повідомлення про мінування пасажирського поїзду за останні 48 годин. Першим у цій серії 11 жовтня було “заміновано” поїзд Інтерсіті “Дніпро – Київ”, внаслідок чого він затримався на приблизно дві години. Всього ж 11 жовтня надійшло повідомлення про мінування щонайменше трьох поїздів, зокрема:

  • Київ – Варшава, №68/20;
  • Тернопіль – Київ, №748.

Усі ці поїзди опинилися поза графіком через дії телефонних терористів. Такі дзвінки, пов’язані з повідомленнями про мінування, запускають протокол, до якого залучаються екстрені служби. Хоча всі усвідомлюють, що вибухівки в поїзді немає, його на вжиття заходів зупинки та перевірки все одно вимушено зупиняють. Таким чином, повідомлення про мінування поїздів координуються російськими спецслужбами.

Цікаво, що подібна хвиля повідомлень про мінування спостерігалася в Україні рік тому, у жовтні 2024 року. Тоді надходили численні анонімні сигнали про мінування адміністративних будівель і навчальних закладів у Києві, Житомирі, Сумах, Вінниці, Львові та Запоріжжі, що призвело до масштабних евакуацій. Зокрема, у Києві 14 жовтня минулого року були евакуйовані працівники Міністерства культури.

Вперше проблема хибних повідомлень про мінування загострилася напередодні вторгнення Росії в січні 2022 року. Тоді на телефони екстрених служб надходили сотні таких дзвінків одночасно. Більшість з них здійснювалися з мобільних номерів на окупованих територіях Донбасу. У СБУ ці дзвінки назвали елементом гібридної агресії Росії.

Росія намагається викликати колапс у залізничних перевезеннях

Підвищений інтерес “мінерів” до Укрзалізниці пов’язаний з прагненням ворога створити колапс в системі залізничних перевезень в Україні. Це, фактично, ще один інструмент агресії, поряд із ударами по підстанціях УЗ та поїздах.

Можливо, першим, хто вказав на підвищений інтерес Росії до залізничного транспорту, став фахівець зі зв’язку, радіоелектронної боротьби (РЕБ) та розвідки Сергій “Флеш” Бескрестнов. Після атаки на вокзал у місті Шостка на Сумщині 4 жовтня, “Флеш” наголосив, що Укрзалізниця знаходиться під великим ризиком нових атак різного характеру.

Також було зазначено, що Росія намагається атакувати переважно локомотиви, оскільки їх кількість обмежена. На думку старшого аналітика Українського центру безпеки та співпраці Антона Земляного, початок жовтня 2025 року ознаменувався масованими атаками російських військ на ключові об’єкти української залізничної інфраструктури. Ці атаки на українську залізницю експерти вважають відповіддю на успішну українську кампанію, спрямовану на порушення російської логістики через удари по тягових підстанціях на півдні РФ.