Влада Чернігова 29 листопада попередила про тимчасове призупинення роботи частини громадського транспорту у місті. Так, з 2 грудня перестануть курсувати одразу два тролейбуси на маршрутах №4 та 7А. Причина у тому, що як водії, так і обслуговуючі спеціалісти тролейбусів наразі служать у ЗСУ. Для розв’язання проблеми планують підсилити інші тролейбуси та зменшити інтервали їх руху.
Про те, що у Чернігові призупинять роботу два тролейбуси, повідомив в. о. міського голови Олександр Ломако. За його словами, маршрути перестануть працювати через критичну нестачу як водіїв тролейбусів, так і спеціалістів з їх ремонту та обслуговування, які зараз служать у рядах ЗСУ.
“У зв’язку з критичною нестачею кадрів у комунальному підприємстві “Чернігівське тролейбусне управління” (зокрема, водіїв та спеціалістів для обслуговування рухомого складу, які зараз служать в ЗСУ), з понеділка, 2 грудня, буде тимчасово призупинено роботу тролейбусних маршрутів №4 та 7А“, – повідомив Ломако.
Він також додав, що у місті підсилять роботу двох інших тролейбусних маршрутів за номерами №3 і №7. Також планують суттєво зменшити інтервали руху, щоб забезпечити стабільні пасажирські перевезення. Як тільки ситуація покращиться – маршрути №4 та 7А знову запрацюють.
Водіїв громадського транспорту колосально бракує і в інших містах
В Україні почалася дискусія про можливість долучити до професії водіїв громадського транспорту осіб з 18 років. Проблема актуальна для Києва та й інших міст – адже через мобілізацію та невідповідне бронювання у столиці відчувається колосальний брак водіїв автобусів та тролейбусів. Наразі ж за кермо можна сідати лише з 21 року.
Дефіцит кадрів у КП “Київпастранс” – давня новина. Інформатор ще в лютому писав про нестачу водіїв та іншого персоналу через посилення мобілізації. І це може призвести до серйозних проблем у функціонуванні системи громадського транспорту: активісти стверджують, що протягом півроку-року може розпочатися криза – енергетична інфраструктура комунального транспорту деградує. Це призведе до значних зупинок у роботі наземного транспорту.
Водночас у чотирьох містах України (Києві, Тернополі, Рівному, Хмельницькому) запускають пілотний проєкт з підготовки жінок-водійок вантажівок. Не останньою причиною появи такої ініціативи стали обмеження виїзду за кордон для чоловіків та їх мобілізація до лав ЗСУ. Галузь міжнародних перевезень зіткнулась з суттєвими дефіцитом водіїв далекобійних вантажівок та перебоями у роботі, а, відтак – потребує нових рішень.