В Україні підготували унікальні посібники для вчителів з адаптивними матеріалами, які покликані надолужити освітні втрати школярів. На третій рік війни через тривоги, замінування та відключення світла, якість знань в українських учнів погіршилась. Не останню роль у цьому відіграло й дистанційне навчання, яке в окремих регіонах триває від початку російського вторгнення. Тож педагоги мають попрацювати над тим, щоб школярі підтягнули свої знання. Для цього вчителям підготували відповідні матеріали.
Як повідомили у “Детектор медіа”, до розробки підручників долучилися фахівці громадської організації “Навчай для України”. Посібники містять 24 уроки з методиками, вправами, маршрутними картами та покликані надолужити знання з ключових предметів, включаючи українську, англійську мови, історію України, хімію, фізику, математику.
Крім того, створені матеріали для фасилітатора “Цифрового освітнього центру”. Їх можна використовувати як самостійний курс чи інтегрувати у навчальні предмети залежно від потреб окремої школи або навіть учня. Це готовий набір занять, що допомагає підліткам розвивати навички визначення цілей. У ресурсі містяться матеріали для організації тьюторських годин.
За словами керівниці напрямку ГО “Навчай для України” Анастасії Донської, ефективність індивідуального підходу в роботі з дітьми значно перевищує стандартні методи. Посібники вже доступні безкоштовно для кожного вчителя.
“Команда “Навчай для України” почали шукати універсальне рішення і спосіб зекономити час і ресурси вчителів на пошук необхідних матеріалів. Ми залучили найкращих українських вчителів-практиків, які довели свою професійність тривалою роботою з надолуження знань дітей, зібрали фахових експертів, методистів, психологів для рецензування, творчих і креативних дизайнерів для оформлення і так вийшли збірки, які зможуть стати надійним фундаментом базових знань. Вони допоможуть вчителям підготувати якісні catch-up заняття, а дітям — заволодіти знаннями на рівні своїх однолітків, вчитися із задоволенням та бути впевненими у собі”, — зазначила Анастасія Донська.
Не всі ініціативи в освіті школярів до вподоби їх батькам
Приміром, нещодавно українці розкритикували нову схему оцінювання знань школярів за семестр, яку запропонували у Міністерстві освіти й науки. Згідно з пропозицією, критерії оцінювання предмета мають чотири рівні, кожен з яких складається з 3 балів (у підсумку має бути оцінка за 12-бальною шкалою). Батьки школярів та освітяни назвали це знущанням з вчителів та освітнього процесу.
Також школам слід надати право залишати учнів на другий рік навчання у тому ж класі з метою “компенсації навчальних втрат”. Таку ініціативу висунула українська освітня омбудсменка Надія Лєщик, зазначивши, що учнів слід залишати на другий рік за наявності однієї з трьох умов:
- наявності початкового рівня навчальних досягнень дитини;
- тривалого пропуску уроків;
- відсутності протягом одного навчального семестру.