В Ужгороді відкрили залізничне сполучення з Європою: Зеленський розповів, в які міста їздитимуть потяги

Ужгород отримав нову залізничну колію, що веде до Європи. Ця ділянка з’єднує місто зі словацькими Братиславою та Кошицями, угорським Будапештом і австрійським Віднем. Таким чином, Ужгород став першим обласним центром України, що з’єднаний відразу з чотирма європейськими містами.

Президент Володимир Зеленський поділився новинами у соцмережах про відкриття цієї ділянки, яке відбулося в п’ятницю, 5 вересня.

“Ужгород став першим обласним центром, який отримає з’єднання з Братиславою, Кошицями, Будапештом і Віднем завдяки новій залізничній колії. Сьогодні відбулося урочисте відкриття ділянки євроколії Ужгород – Чоп”, – зазначив глава держави.

Наразі планується будівництво євросполучення зі Львовом. Також триває розробка нових напрямків, деталі яких поки що не розголошуються.

Євроколія в Україні

За словами віце-прем’єра з відновлення Олексія Кулеби, довжина залізниці європейського стандарту між Ужгородом і Чопом становить 22 кілометри. Продаж квитків розпочався 5 вересня, а перші потяги вирушать 12 вересня в напрямках Братислави, Кошиць, Будапешта та Відня.

Кулеба наголосив, що будівництво тривало рівно рік — з серпня 2024 року по серпень 2025 року. Загальна вартість проєкту сягає 1,3 млрд гривень, з яких половина фінансується грантом Євросоюзу в рамках програми Connecting Europe Facility. Інша половина — кредит від Європейського інвестиційного банку.

“Електрифікація розпочнеться восени. Частину витрат покриє CEF, а в державному бюджеті на 2025 рік вже передбачено 128 млн гривень”, – уточнив він.

Наступним кроком стане продовження євроколії від Ужгорода до Львова та будівництво відрізку Скнилів – Мостиська-2. Це забезпечить прямий шлях від Львова до Польщі та інших країн ЄС. На реалізацію цих проектів ЄС вже виділив 76 млн євро грантової підтримки.

Раніше заступник міністра фінансів України Олександр Кава повідомив, що залізниця європейського стандарту має з’явитися також у Львові, Луцьку та Чернівцях. Окрім того, Україна та Польща почали працювати над планом реалізації євроколії між столицями ще до початку великої війни. Планувалося, що дорога між Києвом і Варшавою займе до чотирьох годин.