Автобус зламався і надовго застряг посеред дороги: куди скаржитись пасажирам

Автобус, який прямував до Чорногорії, зламався у дорозі 13 липня. Пасажири звернулися до Укртрансбезпеки зі скаргою. Інспектори Укртрансбезпеки склали акт на перевізника згідно з абз. 6 та абз. 8 ч. 1 ст. 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт», що передбачає штраф у розмірі 34 000 грн. Про це стало відомо 14 липня.

“13 липня, близько 18:00, на Лінію інформаційної підтримки +380443504304 звернулися пасажири автобуса, який прямував до Чорногорії. Заявники повідомили, що вони на автозаправці в м. Мукачево, їхній автобус зламався. Перевізник обіцяв надати автобус на заміну з 10:00. У салоні автобуса перебувало 45 пасажирів, серед яких були неповнолітні діти. Інформацію було надіслано до Відділу державного нагляду (контролю) у Закарпатській області. Працівники відділу прибули на місце для з’ясування обставин. Інспектори з’ясували ситуацію з перевізником щодо заміни автобуса. Водій виявився на чіп-картці іншого водія, що є порушенням ст. 53 ЗУ «Про автомобільний транспорт»”, – йдеться у повідомленні.

Укртрансбезпека нагадує: в разі поломки рейсового автобуса перевізник зобов’язується терміново відправити інший автобус для доставки пасажирів до їхнього пункту призначення або автовокзалу. Діючим законодавством України гарантовано швидку заміну транспортного засобу в разі його поломки чи аварії. Заяву про порушення на транспорті можна подати за відповідним посиланням.

Що робити, якщо водій відмовив у пільговому проїзді

В Україні є категорії громадян, які мають право на пільговий проїзд. Однак, часом виникають випадки, коли водій відмовляє у безкоштовному перевезенні. Для захисту ваших прав ви можете подати скаргу або заяву до Укртрансбезпеки, поліції чи транспортного відділу міської ради.

Укртрансбезпека зауважує: якщо вам безпідставно відмовили у безоплатному проїзді, необхідно:

  • з’ясувати контактні дані перевізника (як правило, ця інформація розміщена біля водія);
  • записати прізвище, ім’я та по батькові водія;
  • записати номер транспортного засобу;
  • запам’ятати час та маршрут, зберегти квиток;
  • для звернення до суду мати свідків.

До скарги/заяви обов’язково потрібно додати копію посвідчення, яке підтверджує право на пільговий проїзд, а також копію квитка.