З якими труднощами зіткнуться українці, які планують продати нерухомість та перевести гроші за кордон, пояснила інвестиційний рієлтор Олена Маленкова.
“Я без емоцій і власних оцінок поясню, які дії вам потрібно вжити, якщо ви вирішили продати свою квартиру та вивезти гроші за кордон. Щоб уникнути можливих помилок, починайте правильно”, – зазначає Олена Маленкова.
При виставленні квартири на продаж важливо обрати правильну схему угоди. Це може бути готівковий розрахунок, але тоді ви не зможете вивезти ці кошти.
“Існують інші «методи», але я не збираюся їх обговорювати”, – додає Олена Маленкова.
Згідно з українським законодавством, всі фінансові операції між сторонами угоди мають відбуватися виключно через банки. Раніше діяло правило для сум понад 400 тис. грн, згодом – понад 150 тис. грн, а тепер вже понад 50 тис. грн. Нерухомість завжди є дорогим товаром, тому всі розрахунки повинні виконуватись у безготівковій формі.
Що стосується покупців: наразі існують пільгові категорії громадян, які можуть отримати державні Сертифікати. Це стосується вимушених переселенців, учасників бойових дій, тих, хто втратив житло, а також кредитних угод за «єОселя». Важливо зазначити, що рахунок за «єОселя» відкривається на покупця в будь-якому державному банку, але згідно з Постановами – лише в Ощадбанку, і ці положення не можна змінити.
Власник може відкрити рахунок у будь-якому банку, але вам слід заздалегідь дізнатися про комісію у вашому банку та всі умови зняття коштів з рахунку. Простішим варіантом є відкриття рахунку в Ощадбанку, оскільки гроші надходять протягом 2−3 годин в той самий день. Але переклад коштів з Ощадбанку коштує 500 грн — це плата за платіжку.
“Найскладніше виникає, коли ви намагаєтеся переказати понад 100 тис. грн щомісячно. Фінансовий моніторинг Ощадбанку повинен дати дозвіл на розблокування цієї суми, і це може зайняти 3−5 днів, щоб ви мали можливість розподілити кошти між банками. Таким чином, ви зменшите час, витрачений на відвідування різних банків. Ви можете знімати по 100 тис. грн щодня в різних установах, але витратите кошти на комісії — це можуть бути 15 тис. грн і більше. Однак ви заощаджуєте час, якщо приїхали з-за кордону з обмеженим терміном перебування. Отже, вам потрібно обрати, платити більше чи витрачати місяць або два на зняття коштів”, – зазначає Олена Маленкова.
Для перетину кордону вам буде потрібно підготувати цілий пакет документів:
- Виписка з банку про надходження коштів та динаміку руху по рахунку;
- Квитанції за кожне зняття, за кожні 100 тис. грн;
- У разі переказів на інші банки, пакет документів для кожного з них: договір купівлі-продажу (ДКП) та та ж сама виписка про надходження коштів. Виписка є безкоштовною.
“Довідка про стан рахунку є платною. Якщо ви виводите гроші, обмін валюти має відбуватись тільки в банку. Деякі банки не надають іменних квитанцій, тому на митниці можуть виникнути проблеми з випуску вас за кордон. Інші банки беруть плату за такі квитанції. Тому важливо заздалегідь переглянути умови у кожному банку”, – наголошує Олена Маленкова.
Для перетину кордону переклад ДКП не є обов’язковим. Він знадобиться лише для легалізації коштів за кордоном. Для цього вам потрібно замовити переклад у спеціалізованому бюро з нотаріальним посвідченням. Для деяких країн, з якими у нас встановлена спрощена система обміну даними, апостиль не потрібен, для інших країн — його потрібно буде отримати. Це займе приблизно 5−7 днів. Розрахуйте час та гроші. Приблизна вартість перекладу з нотаріальним посвідченням становить ±5 тис. грн.
Перетин кордону з усіма грошима та пакетом документів проходить червоним коридором, з обов’язковим декларуванням усієї суми коштів, на які є підтвердження. Вам потрібно заповнити митну декларацію, яку можна завантажити з сайту Державної митної служби.
Як раніше повідомляв Інформатор, українці, які перебувають за кордоном, можуть продати своє нерухоме майно без повернення в країну. Для цього їм потрібно оформити довіреність на іншу особу, а також звернути увагу на деякі важливі нюанси. Докладніше читайте за посиланням.