Причиною затоплення в Середземному морі російського судна Ursa Major могли стати вибухи. За даними судновласника, члени екіпажу чули три вибухи поспіль перед тим, як судно дало крен. У Росії заявляють про терористичний акт, а користувачі соцмереж будують версії про те, чому було затоплено унікальний для російської логістики суховантаж.
Власник суховантажу “Оборонлогістика” офіційно заявив, що на Ursa Major було зафіксовано вибухи, які стали причиною аварії. За свідченнями членів екіпажу, на правому борту в районі кормової частини сталися три послідовні вибухи. Після цього судно різко накренилося на 25 градусів через затоплення приміщень. В “Оборонлогістиці” вважають, що Ursa Major зазнало навмисної атаки. Слідчий комітет заявив про початок розслідування.
У соцмережах пишуть, що якщо версія росіян із вибухом у машинному відділенні правдива, і судно не зазнало аварії через поганий технічний стан, пов’язаний із санкціями, то цей випадок може бути свідченням того, що почалося полювання на важливі для російської промисловості судна.
Forbes пише, що втрата Ursa Major стала серйозним ударом для “Оборонлогістики” і всієї російської суднобудівної галузі. Судно будували в Німеччині 15 років тому, воно перебувало під санкціями США – їх ввели в травні 2022 року через те, що судно брало участь у транспортуванні вантажів для російського контингенту в Сирії.
Це було найбільше судно “Оборонлогістики”, а також одне з небагатьох суден у реєстрі компанії з рампами для в’їзду/виїзду транспортних засобів, щоб вони могли заїжджати й виїжджати просто в трюм, а також із верхніми кранами для вертикального завантаження. Повідомляється, що судно використовувалося для вивезення російських військових із Сирії. Але в момент затоплення на палубі було видно важкі крани і люки для льодоходів. Ursa Major прямувала до Владивостока південним шляхом, щоб не стикатися з льодами на морському шляху в Арктиці.
Затонулі російські пороми
У Керченській протоці 15 грудня потонули два російських судна – танкери “Волгонефть-212” і “Волгонефть-239” з нафтопродуктами. Причиною затоплення став шторм, а також поганий технічний стан судів, які призначені для використання в річному флоті. Аварія стала причиною екологічної катастрофи: мазут, який перевозили танкери, вилився у Чорне море. Течіями його прибило до російського узбережжя.
У серпні пожежа на Кубані, яка охопила порт “Кавказ” після можливого удару, спричинила потоплення порома Акватрейдер (який зараз називається “Конро Трейдер” – ред.). Судно було завантажене залізничними цистернами з паливом, на судні перебував екіпаж.
Підпишіться на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.