Національне агентство кваліфікацій затвердило професійний стандарт для “Інспектора з військового обліку”. Цей експерт визначатиме вимоги до фахівців, що працюватимуть на цій посаді в українських компаніях. Поява таких спеціалістів дозволить забезпечити належне виконання військового обліку та уникнути штрафів для роботодавців.
Як повідомив полковник Олексій Дудка в коментарі Армія Inform, головний спеціаліст відділу Центрального управління військової освіти і науки Генштабу ЗСУ, цей стандарт дозволить підприємствам країни краще орієнтуватися у вимогах щодо військового обліку. На даний момент в Україні існує понад мільйон підприємств, багато з яких не мають спеціалістів, що володіють усіма необхідними знаннями для виконання обов’язків у цій сфері.
“Даний стандарт, як документ, відтепер буде маяком, на який можна орієнтуватися: що має робити людина на такій посаді в усіх підприємствах України, де ведеться військовий облік. А ведеться він тепер всюди”, – пояснив Дудка.
Він також додав, що до початку повномасштабної війни військовому обліку не надавали такої ваги, як зараз. З огляду на мобілізаційні виклики, держава активно працює над удосконаленням цього процесу, оскільки на підприємствах не вистачає кваліфікованих фахівців.
“Цей стандарт допоможе як роботодавцям, так і громадянам, які виконують свої військові обов’язки, правильно орієнтуватися в правилах і уникати санкцій”, – зазначив полковник.
Також Дудка підкреслив, що після ознайомлення з новим стандартом підприємства повинні направити своїх співробітників на курси підвищення кваліфікації, що вже проводяться в низці навчальних закладів. Після навчання фахівці зможуть ефективно виконувати вимоги законодавства та сприяти правильному веденню військового обліку на підприємствах. Застосування нового стандарту має суттєво покращити мобілізаційні процеси, від малого бізнесу до великих державних структур.
Критичні проблеми бронювання та військового обліку
У вересні українська рада бізнесу назвала найбільш критичні проблеми у сфері бронювання військовозобов’язаних. Перелік порад, які потребують термінового втілення, було опубліковано на сайті УРБ.
Зокрема, йшлось про те, щоб взагалі скасувати військовий облік на підприємствах, вдосконалити деякі функції в додатку “Резерв+” та застосунку “Дія”, передбачити можливість бронювання працівників терміном на 12 місяців, надати можливість бронювання ФОПів тощо. Втім, ТЦК та СП у частині випадків ігнорують запити компаній і не вносять дані в Оберіг. Наразі відсутня будь-яка відповідальність щодо невиконання строків зарахування військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік зі сторони ТЦК та СП. Часто вони ігнорують запити компаній та не вносять відповідну інформацію в Єдиний електронний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів “Оберіг”, тим самим унеможливлюючи процедуру бронювання.