А хто буде відповідати: Кличко висловився категорично проти роботи транспорту під час тривог

Двотижневе мовчання Віталія Кличка про перші кроки нового очільника КМВА Тимура Ткаченка закінчилося 15 січня. “Каменем спотикання” стали анонсовані новопризначеним посадовцем зміни у правилах зупинки комунального транспорту у Києві під час повітряних тривог. Вісім петицій з проханням припинити зупиняти місто, які подали кияни за весь час дії цього правила, не справили потрібного ефекта на міського голову. Проте пережити, що хтось взявся “хазяйнувати” у його господарстві, Кличко не зміг.

В ефірі муніципального телеканалу “Київ” 15 січня він вкотре повторив тези, про які вже й без того висловлювався багато разів. А саме: зупиняти громадський транспорт під час повітряної тривоги – це рекомендації військових та ДСНС, а не його особисте рішення чи “якась забаганка”.

“Люди в громадському транспорті теж є мішенню для ворога, і ми закликаємо пасажирів користуватися укриттями і не залишатися на зупинках під час повітряних тривог. Є сумні приклади: від початку повномасштабного вторгнення внаслідок ворожих атак пошкоджено 22 одиниці рухомого складу Київпастранса”, – зазначив Кличко.

Згодом міський голова продовжив тему у власному офіційному Telegram-каналі, де вже був більш різким у висловах. Немов апелюючи до аргументів невидимого Ткаченка, на якого кияни покладають сподівання щодо скасування зупинки транспорту на час тривог, Кличко наголосив, що усі рішення щодо безпеки ухвалює Рада оборони міста, а не якісь “окремі особи”. 

“Популістичні рішення про те, що громадський транспорт має рухатися під час тривог, можуть призвести до трагедії. І відповідатимуть же не ті, хто вимагає не зупиняти транспорт. І не ті, хто роздає обіцянки це зробити, заради того, щоб збирати лайки, сподобатися. Найстрашніший популізм – це популізм під час війни. Я ним не займаюся і не буду! Головне – зберегти життя людей”, – написав Кличко.

А щоб люди не сумнівалися у його правоті, навів лякаючи приклади. Зокрема про уламки ворожих боєприпасів, які з початку повномасштабної війни чотири рази знаходили на наземних ділянках метро. Або про виявлену біля мосту Метро частину ракети, яка дивом не здетонувала.

Київ залишається єдиним містом в Україні, де під час тривог не працює громадський транспорт

Як повідомляв Інформатор, наземний комунальний транспорт у Києві зупиняється на час повітряної тривоги з 1 серпня 2022 року. Тоді це рішення прийняла Рада оборони Києва, колегіальний орган, що складається з трьох десятків посадовців. “Головну скрипку” у ньому відіграють міський голова Віталій Кличко та очільник КМВА – на момент прийняття рішення ним був Микола Жирнов, але коли 24 жовтня 2022-го його замінив Сергій Попко, він радо підтримав рішення про зупинку транспорту.

Станом на січень 2025 року, Київ є єдиним містом у країні, де під час тривог не працюють ані наземні ділянки метро, ані інший комунальний транспорт. Приватні маршрутки при цьому продовжують курсувати, “піднімаючи” надприбутки, оскільки саме на них пересідають пасажири з автобусів і трамваїв. Міська влада пояснювала це відсутністю важелів впливу на приватних перевізників – саме цей аргумент називав у інтерв’ю перший заступник міського голови Микола Поворозник наприкінці 2023 року.

Також ми писали, що новопризначений очільник КМВА Тимур Ткаченко повідомив перелік питань, які збирається виносити на найближче засідання Ради оборони Києва. Йдеться про найбільш наболіле питання для столиці – зупинку громадського транспорту під час повітряної тривоги. І саме це є одним з найбільших сподівань киян у зв’язку з призначенням Ткаченка. Цю ініціативу обговорюють у соцмережах, і на неї покладають надії як у депутатському корпусі (звісно, коли йдеться про опозиційну у Київраді “Слугу народу”) та громадському середовищі.

Джерело