Біля метро Мінська облаштували фрагмент безбар’єрного маршруту – кияни перекладання плитки не схвалили

Поруч зі станцією метро “Мінська” завершили новий етап облаштування безбар’єрного простору — вирівняли поверхню та частково замінили плитку для пішоходів. Це лише початок формування одного з десяти безбар’єрних маршрутів, які планується створити в Києві. Однак, мешканці Оболоні вважають, що “перекладка плитки” є лише способом відмивання бюджетних коштів і піаром.

Про завершення чергового етапу робіт на вулиці Левка Лук’яненка КП ШЕУ Оболонського району повідомило 2 липня 2025 року. Біля станції метро “Мінська” комунальники демонтували старі бар’єри навколо люків, вирівняли їх до рівня тротуару та проїжджої частини, а також частково змінили плитку, встановивши тактильну. В подальшому тут планують повністю облаштувати тактильну навігацію, знизити бордюри та оновити асфальтове покриття.

Проте, у коментарях під публікацією комунальників на Facebook багатьом киянам не сподобалося виконане. Вони зазначили, що тактильна плитка наразі присутня лише на ділянці від “Дрім Тауну” до Ощадбанку, що становить близько 500 метрів. Тож, питання залишається — що робити людям з порушенням зору — не рухатись чи стабільно очікувати поліпшення? Окрім цього, користувачі висловлюють обурення щодо розбитих дворових шляхів, на які ніхто не звертає уваги, та звинувачують районну адміністрацію у тому, що вона наводить порядок лише в околицях своїх офісів. Звичайно, багатьом коментаторам здається, що доцільність таких робіт у воєнний час викликає запитання.

Але те, що викликало неабияке обурення в Оболоні, не є лише локальним благоустроєм, а є частиною реалізації проєкту зі створення повноцінного безбар’єрного маршруту. Він простягатиметься від ЦНАПу Оболонського району на вулиці Левка Лук’яненка до Центрального залізничного вокзалу, його довжина сягне більше 17 кілометрів і проходитиме через десятки важливих соціальних та медичних установ, таких як Охматдит, Центр дитячої кардіології та лікарня №8, управління соціальної та ветеранської політики Шевченківської РДА.

В рамках маршруту планується забезпечити доступність пішохідних переходів, облаштувати тактильну навігацію до зупинок громадського транспорту, знизити бордюри та встановити електронні табло на кількох зупинках. Зв’язок між районами здійснитиме автобус №50. За планом, маршрут має стати зручним для людей з інвалідністю, батьків з візками та всіх, хто потребує доступного середовища.

На станції метро Вокзальна в Києві встановлюють пандуси

Інформатор повідомляв, що на станції метро “Вокзальна” у Києві 18 червня 2025 року розпочали установку пандусів для входу та виходу. Таким чином, в КП “Київський метрополітен” підвищують доступність станцій. У метро стверджують, що пандус відповідатиме всім нормам та стандартам безбар’єрності. Примітно, що вже встановленим пандусом до метро заходять не лише місцеві мешканці та гості Києва, котрим необхідна інфраструктура для маломобільних категорій населення, а й пасажири з важкими валізами. Везти вантаж виявляється легше, ніж піднімати його по сходах — відтак, пасажири потягів, які прибувають до столиці або вирушають у подорож, вже можуть оцінити нову інфраструктуру.

Також ми повідомляли, що наприкінці 2024 року на перехресті вулиць Олекси Тихого та Вадима Гетьмана у Солом’янському районі був облаштовуваний наземний пішохідний перехід. До світлофора також було додано сигнал для велосипедистів, однак, він поки що не працює, оскільки поряд відсутня інфраструктура для велосипедів. Імовірно, найближчим часом її тут створять — наприклад, частину проїзної частини можуть віддати під велосипедні доріжки.