Через відсутність автономного ходу київські тролейбуси понад 500 разів на рік застрягають у заторах

Ситуація з кількістю та якістю тролейбусів, які наразі працюють у Києві, ніяк не дозволяє вважати столицю європейським містом. Ба більше, вона навіть гірша, ніж у прифронтовому Миколаєві чи Дніпрі, адже у 2024 році, не зважаючи на гучні обіцянки влади, оновити тролейбусний парк Києва так і не вдалося. А найгірша ситуація з тролейбусами з автономним ходом: на дорогах столиці працюють лише машини з “умовною автономністю”, тобто, вона ніби-то й є, але сенсу в ній – нуль.

Наразі в Києві експлуатується 51 тролейбус з автономним ходом до 1 км та часом роботи до 5 хвилин, повідомляють у транспортній спільноті “Пасажири Києва”. Не треба бути тролейбусним фахівцем, аби зрозуміти, що цих могутніх показників не вистачить, аби об’їхати затор, ДТП чи неправильно припарковані автівки, які заважають руху. Тож, навіть на маршрутах, де курсують такі “автономні” тролейбуси, ні про яку надійну роботу без нескінченних затримок не йдеться. 

Проте йдеться про невтішну статистику: відсутність тролейбусів з автономним ходом понад 1 км у 2024 році зумовила понад 500 випадків затримок руху тролейбусів внаслідок ДТП або припаркованих авто в габариті проїзду, зазначають транспортні фахівці. І якщо порівнювати з автобусами, які “не прив’язані” до контактної мережі, у них таких затримок було в 6 разів менше. А у “Київпастрансі” взагалі не рекомендують намагатися користуватися існуючою автономністю.

“При виникненні ситуації затримки руху, пов’язаної з необхідністю об’їзду перепони для руху та транспортного корку внаслідок цього, при зазначених технічних характеристиках [до 1 км і до 5 хв – прим.] використання автономного ходу може призвести до повної зупинки тролейбусу під час об’їзду перепони, неможливості подальшого самостійного під’єднання тролейбусу до контактної мережі та виникнення набагато гіршої дорожньої ситуації”, – таку відповідь транспортні активісти отримали від “Київпастрансу”.

Але закуповувати сучасні тролейбуси з автономним ходом, як це робиться в інших містах України, у Києві не поспішають. Хоча влітку 2024 року директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор анонсував закупівлю тролейбусів, які зможуть їздити до 30 кілометрів без контактної мережі, і навіть фантазував, як на них можна буде їздити аж до Бучі та Ірпеня. Але вже за пару місяців заявив, що замінити маршрутки на тролейбуси з автономним ходом можна виключно після підвищення вартості проїзду. А оскільки тарифи на проїзд не зросли, все залишилося, як і було.

“Наразі Київ втретє намагається закупити тролейбуси з автономним ходом за кошти ЄІБ, проте через умови закупівлі вона передбачає суто символічну кількість зчленованих тролейбусів, які найбільше і потрібні з огляду на величезний дефіцит водіїв. Ми можемо констатувати – в Києві міська влада абсолютно неспроможна розвивати тролейбусний рух попри його важливість для міста”, – зазначають “Пасажири Києва”.

До речі, ще до початку повномасштабного вторгнення випуск тролейбусів впав на 25%, тобто, на 100 одиниць і став найменшим з 1960-х років. Наразі випуск складає лише 60% від показника 2016 року, і без нових поставок буде лише зменшуватись. Тільки з 2022 року у Києві стало на 32 тролейбуси менше – вони стали просто непридатними для подальшої роботи.

Київ закупить п’ять сучасних трамваїв за більше, ніж 10 мільйонів доларів

Як повідомляв Інформатор, КП “Київпастранс” оголосило тендер на закупівлю п’яти трамваїв з повноцінною низькою підлогою та Wi-Fi всередині вагона. Йдеться про вагони на 2 чи 3 секції, обладнані висувними пандусами та місцями для пасажирів на колісних кріслах. Очікувана вартість рухомого складу становить 493 млн грн, а пропрацювати транспорт має принаймні наступні 15 років. Трамваї мають отримати до кінця 2025 року.

Також ми писали про те, що історія з реконструкцією трамвайної лінії по вулиці Алматинській на ДВРЗ закінчилася тим, що для маломобільних киян та матусь з дитячими візками трамвай № 33 став недоступним. Відсутність платформ в один рівень з підлогою низькопідлогового трамваю зробила зупинки труднодоступними для тих пасажирів, хто користується візками чи колісними кріслами.

Джерело