Дефіцит кадрів у метро Києва склав 20%: як київські транспортники виходять зі скрути

Через мобілізацію та різноманітні супутні фактори київський транспорт відчуває суттєвий дефіцит персоналу. В одного лише метрополітена кадровий голод становить 20%, а у депо, що обслуговують тролейбусні, трамвайні та автобусні маршрути подекуди ситуація більш критична. Це досить суттєво впливає на роботу міського транспорту – і через це транспортники оголошують про набір на традиційно “чоловічі” спеціальності жінок.

Про це розповіли у коментарях Новини.LIVE директор Київського центру зайнятості Дмитро Новицький та фіндиректор Київського метрополітену Олексій Сорбот. Логічним виходом з ситуації є навчання молодих кадрів з числа випускників шкіл та жінок – така програма є, й вона вже працює, кажуть у центрі зайнятості.

“Держава запустила програму із навчання жінок за традиційно “чоловічими” професіями: це 30 професій – фрезерувальник, електрогазозварювальник, водій тролейбуса чи навантажувача. Під час навчання жінкам виплачують фінансову підтримку у обсязі 30,2 тис грн”, – розповів Дмитро Новицький.

Проблема в КП “Київський метрополітен” тягнеться з весни 2024 року, коли підприємство не стало бронювати машиністів потягів – відтак, воно втратило частину з них, і лише за декілька тижнів отримає нових фахівців з числа тих, хто пішов на навчання. Фіндиректор метрополітену Олексій Сорбот зазначив, що його структура вже відчуває кадровий голод на рівні 20%.

“Це досить великий відсоток, який, чесно кажучи, досить серйозно впливаж на роботу підприємства. Тому ми намагаємось усілякими заходами поліпшити роботу”, — каже Сорбот.

Як виходять зі скрути маршрутники, і чи дозволять сідати за кермо автобусів з 18 років

Нагадаємо, у листопаді 2024 року Інформатор писав про те, що у Києві та області з’явилося чимало оголошень про роботу водіями маршруток. Багато хто з роботодавців пропонує проживання у гуртожитку, харчування та якісний транспорт. А деякі роботодавці навіть пишуть, що їхні водії бронюються від мобілізації. Це може свідчити про те, що неформальна домовленість між ТЦК та автотранспортними підприємствами про відсутність інтересу до водіїв добігла завершення – і тепер співробітники Центрів комплектування можуть мобілізовувати навіть водіїв громадського транспорту.

А ще у травні-2024 ми писали, що в Україні почалася дискусія про можливість долучити до професії водіїв громадського транспорту водіїв з 18 років. Проблема актуальна для Києва та й інших міст – адже через мобілізацію та невідповідне бронювання у столиці відчувається колосальний брак водіїв автобусів та тролейбусів. Наразі ж за кермо можна сідати лише з 21 року.

Джерело