Будівництво метро на Виноградар переходить на новий рівень: на майданчику станції “Мостицька” почали зводити діафрагмові стіни, які укріплюватимуть котлован для підземних споруд. Йдеться про один із ключових етапів проєкту, що потребує найвищої інженерної точності та спеціального обладнання. Саме тому компанія-підрядник Autostrada залучила для робіт нову високотехнологічну техніку – бурову установку Casagrande B200 та бентонітовий завод S.A.I.C.I.
Про це компанія-підрядник будівництва Autostrada повідомила на своїй корпоративній сторінці у Facebook. Ці машини вважаються одними з найефективніших у світі при роботі зі складними ґрунтами, а саме такі й домінують у київському рельєфі. Casagrande B200 – це бурова установка великої потужності і точності, яку використовують у метробудівництві Європи, Азії та США.
Її перевагою є можливість занурюватися на значну глибину з мінімальним впливом на навколишню забудову. У парі з нею працює бентонітовий завод – мобільний комплекс для приготування і регенерації спеціальної суспензії, необхідної для проведення робіт за методом “стіна в ґрунті”. Як зазначають метробудівники, суть цієї технології полягає у створенні глибокої та вузької траншеї під захистом бентонітової рідини.
Це спеціальна гелева суміш, яка має унікальні властивості: вона водонепроникна, в’язка і здатна стабілізувати стінки ґрунту. Під час робіт суспензія заливається в траншею, не дає ґрунту осипатися й захищає котлован від проникнення ґрунтових вод. Після встановлення арматурного каркасу траншею заливають бетоном, який витісняє бентоніт угору, де його збирають, очищують і використовують повторно. У підсумку виходить міцна бетонна стіна – надійна основа для будівництва тунелів і станцій.
“Стіна в ґрунті” є незамінним методом для щільної міської забудови: він дає змогу вести масштабні роботи поруч із житловими будинками, мінімізуючи ризики зсувів та аварій. Саме тому його обрали для будівництва станційного комплексу “Мостицька”, який споруджують відкритим способом з поверхні. Нове обладнання дозволить зберігати темпи й уникати затримок, що критично важливо для проєкту, який має ключове значення для транспортної доступності північно-західних районів Києва.
Будівництво метро несе киянам додаткові незручності: про що йдеться
Нагадаємо, у квітні 2025-го Інформатор писав, що в киян буде трохи більше незручностей через будівництво метро на Виноградар, ніж очікувалося. На багатьох ділянках виникла потреба перенести водопровід, каналізацію, електромережі та газові комунікації.
Також ми розповідали, що КП “Київський метрополітен” витратить додаткові понад 324 млн грн для продовження будівництва метро на Виноградар. Це обумовлено необхідністю перенесення високовольтних ліній електропередач на ділянці будівництва нової станції метро “Проспект Правди”, що входить до складу будівництва дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену.