На Поштовій площі столиці у святкове вбрання знову перевдягли бронзових малюків-засновників Києва. Традиція змінювати вбрання на скульптурах з’явилася декілька років тому, і відтоді їх наряджають до найрізноманітніших свят. До Дня Європи Кий, Щек, Хорив і Либідь постали в новому образі: хлопчики в українському національному одязі, а дівчинка – у сукні з символікою Європейського Союзу.
Про нове вбрання повідомив автор скульптури Володимир Журавель, привітавши киян з Днем Європи. Щодо малюків, хлопці тримають великий прапор Європейського Союзу та стоять, ніби піднімають його разом. Скульптура дівчинки отримала віночок із жовтих та синіх квітів, а в руках вона тримає прапор України. За її спиною – яскравий “букет” із прапорів усіх країн ЄС.
Таке тематичне оформлення бронзових малюків – вже добра київська традиція. Автор композиції “Малюки, що пускають кораблики” скульптор Володимир Журавель неодноразово переодягав своїх героїв до різних свят: на Різдво, Великдень, День Збройних сил України. Тепер – і на День Європи, що символізує тісний зв’язок України з європейською спільнотою.
Нагадаємо, скульптурна композиція з’явилася у 2017 році, одночасно з відкриттям оновленої Поштової площі. Малюки граються корабликами на стилізованій мапі Києва, на якій зазначено 180 найцікавіших об’єктів столиці. А Либідь, що сидить трохи осторонь на лавці, наче споглядає за всім цим з боку. Композиція виготовлена з латуні та бронзи й одразу стала популярною серед мешканців і туристів.
Великі пригоди Маленького принца та скандал через “дівчинку на подушках”
Нагадаємо, про те, що Маленький принц зник із Пейзажної алеї, Інформатор написав ще у березні 2024-го. Тоді стало відомо, що улюблену киянами скульптуру прибрали тимчасово – задля реставрації. Відновлення мало тривати декілька місяців, проте, як видно, затягнулося більше, ніж на пів року.
А вже у червні 2024-го вибухнув новий скандал. Скульптор Скритуцький звинуватив “невідомих будівельників” у тому, що вони демонтували з алеї залишки його скульптури – подушки від “дівчинки на подушках” (“янгола”). У відповідь громадська організація, що опікується алеєю, розповіла Інформатору, що скульптор сам демонтував дівчинку, нібито, на реставрацію. Згодом скульптуру розшукали поряд з майстернею автора – в бур’янах.