До Києва привезли один з тепловозів, що довгі роки працював на Запорізькій дитячій залізниці. Наразі він поповнив рухомий склад столичної дитячої залізниці – як кажуть, тимчасово. Втім, це викликало хвилю обурення як мешканців Запоріжжя, що попрощалися назавжди з улюбленим місцем відпочинку, так і взагалі українців, які вважають, що столиця “прибирає до рук” усе, що погано лежить.
Про запорізького “гостя”, що незабаром має стати до роботи у столиці, повідомила пресслужба Київської дитячої залізниці. Мова йде про тепловоз ТУ 2, який призначений для водіння пасажирських та вантажних поїздів на вузькоколійних залізницях, де ширина колії – 750 мм. До речі, напередодні нового року із Запоріжжя вивезли не тільки його, а весь рухомий склад дитячої залізниці, і навіть пам’ятник паровозу.
Це викликало обурення місцевих мешканців, які вважають, що це мандрівка в один кінець, і із залізницею вже можна попрощатися. Проте у коментарі “Суспільному” її керівник повідомив, що локомотиви та рухомий склад вивезли до Гайворонської вузькоколійки, яка має ідентичну ширину полотна у 750 мм. Мовляв, усе буде відремонтовано та тимчасово працюватиме в інших містах.
Втім, судячи з коментарів під дописом Київської дитячої залізниці, у це мало хто вірить. Користувачі соцмереж вважають, що все краще забирає столиця або що рухомий склад пустять на металобрухт. Найбільше обурюються мешканці Запоріжжя, і ось що вони пишуть:
“Скоро половина краси Запоріжжя, в тому числі найдорожчі експонати краєведчого музею та музею на острові Хортиця переїдуть,ніби на “збереження”, а насправді назавжди теж до Києва!!! Київ поступово почав хижо з’їдати все більш-менш цінне із Запоріжжя”;
“Київ завжди обчищав Запоріжжя. Бо ми не люди. Ми були заробляльщики на когось”;
“Всі джд з України зібрали до Києва? Звісно, в інших містах діти не живуть, ні в Харкові, ні в Запоріжжі. Навіщо воно їм, краще все в столиці зібрати”;
“Все нам не треба у місті, віддали іншим, на жаль”.
Проте є й ті, хто вважає, що поки ситуація у Запоріжжі з постійними обстрілами та “прильотами” не дозволяє дитячій залізниці працювати. І це розумне рішення – зберегти рухомий склад, відправивши його до інших міст, які хоча б не прифронтові. До того ж, сама залізниця не ліквідується, триває навчання юних залізничників, хоча й онлайн. Щодо офіційної реакції “Укрзалізниці”, її поки не було, але в коментарях є пояснення від керівника напрямку вузькоколійних залізниць та ретро-техніки Олега Заблудовського.
“Рухомий склад вивезли для його належної схоронності та ефективного використання, для того щоб він не простоював і не іржавів, а експлуатувався. З 2022 року у зв’язку з військовою агресією росії з міркувань безпеки рух поїздів на дитячій залізниці не відкривали, ОВА не погоджувала відкриття, тому навчання дітей проходить у дистанційному форматі. Ніхто нічого не збирається ліквідовувати і закривати. Не поширюйте дезінформацію!”, – наголосив представник “Укрзалізниці”.
За його словами, вагони та паровоз дійсно поїхали у Гайворон, де по вузькоколійці їздять приміські поїзди і регулярно проводяться туристичні поїздки з паровозами та іншим раритетним рухомим складом. Паровоз-пам’ятник планують відновити до робочого стану та катати на ньому туристів. А тепловози поки попрацюють на дитячих залізницях у Києві та Львові. Після налагодження безпекової ситуації у Запоріжжі рухомий склад буде повернено.
Укрзалізниця дозволила військовим купувати квитки на потяги в застосунку Армія+
Укрзалізниця надала можливість військовим купувати залізничні квитки онлайн. Відтепер через застосунок Армія+ користувачі можуть отримати доступ на придбання до 4-х квитків за один раз зі спецрезерву на поїзди, що прямують з/до міст, наближених до зони ведення бойових дій.
Квитки зі спецброні доступні в термін від 5 діб до 6 годин до відправлення поїзда з початкової станції, коли квитки на звичайні місця закінчуються, а придбаний квиток обовʼязково потрібно відправити на власну електронну пошту або зробити його скрін після придбання — адже з огляду на захист даних, він не буде зберігатись.
Під час пошуку в застосунку для зручності пасажирів також відображатимуться всі вільні місця на необхідні користувачу рейси. Сервіс бронювання квитків за посиланням також продовжить функціонувати. Проєкт реалізовано за підтримки Mastercard. Нижче у відео дивіться, як відбувається купівля квитків за допомогою додатку Армія+.