З 22 серпня кияни знову отримали можливість користуватися фунікулером. Один з найатмосферніших транспорту столиці відновив функціонування після ремонту, що тривав понад місяць. Попри своєчасне завершення робіт, графік їх проведення викликав критичні зауваження з боку транспортних активістів.
О 12:00 22 серпня київський фунікулер поновив своє курсу після багатомісячної паузи, повідомляє телеканал Київ 24. Вагони знову курсують між Верхнім містом і Подолом, а у вестибюлях завершили останні підготовчі роботи — прибрали пил після малярних робіт і встановили сигнальні смуги на сходах. Як повідомляли у КП “Київпастранс”, щорічний капітальний ремонт тривав з 14 липня до 22 серпня. У цей період спеціалісти відремонтували компресорну машину, перевірили та оновили шпали, пофарбували вагони, відремонтували двері і сидіння, зменшили натяг тросу та провели роботи з контактною мережею.
Цьогоріч час проведення ремонту викликав активну критику з боку ГО “Пасажири Києва”. Громадські активісти отримали офіційні дані про пасажиропотік і стверджують, що саме влітку фунікулер користується найбільшим попитом. За їхніми даними, в липні транспортом користувалися до 12,5 тисяч осіб на день, що значно перевищує цифри, наведенні у звітах “Київпастрансу”, що вказують на 2 тисячі пасажирів.
Активісти закликають переносити ремонти на часи з меншим навантаженням, зокрема, на лютий або листопад. У порівнянні вони наводять приклад європейських міст, де аналогічні роботи проводять у міжсезоння, а не влітку. Також вони вказують на істотну втрату доходів від фунікулера в літні місяці, коли кількість пасажирів досягає піку.
Нагадаємо, востаннє вагони київського фунікулера оновлювали у 2018 році. Тоді повністю замінили рейки та освітлення. Наразі не планується закупівля нових кабін, але в столиці сподіваються на підтримку Європейського інвестиційного банку, який вже фінансує придбання іншого міського транспорту.
Чому відключали фунікулер влітку – причина від Київпастрансу
Як наголошувалося, у середині липня Інформатор повідомляв, що фунікулер закрили на плановий ремонт. Роботи були заплановані на період з 14 липня до 22 серпня. В КП “Київпастранс” пояснили, що влітку цей вид транспорту, нібито, має найменший пасажиропотік — до 2 тисяч пасажирів на добу, “що майже вдвічі менше, ніж у інші пори року”.
Раніше ми повідомляли, що київський фунікулер почали частіше знеструмлювати. Про деякі випадки інформував КП “Київпастранс” у соцмережах, тоді як інші залишалися непоміченими. Проте пасажирам столичного транспорту на канатній тязі це не полегшує ситуацію: вже були випадки, коли вагони застрягали посеред маршруту, висіли над схилом.