Незважаючи на нестачу повного фінансування зі столиці та невизначеність щодо зовнішніх кредитів, в Києві активно триває будівництво метро на Виноградар. Будівельники працюють у цілодобовому режимі, і на ділянці між станціями “Мостицька” та “Проспект Правди” вже видно реальний прогрес. Тут використовуються сучасні технології та новітня техніка, а також організовано власне виробництво бетонних блоків.
Про хід робіт на важливому для Києва проекті у відео огляді на своєму YouTube-каналі повідомив інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин. Він зазначив, що активно триває бетонування двоярусних тунелів, а основна будівельна активність зосереджена на ділянці 213 — між станціями “Мостицька” та “Варшавська” (відомою також як “Проспект Правди”). Саме тут відбувається формування складної конструкції двоярусного тунелю, в якому поїзди курсуватимуть один над іншим. Вже збудовано понад 250 метрів тунельних конструкцій, а також облаштовано частину відгалуження у бік вулиці Івана Виговського.
Група компаній “Автострада” наростила темпи роботи: котлован розширено і поглиблено, йдеться про бетонування стін, монтаж каркасів та встановлення гідроізоляції. Особливу увагу будівельники приділяють вузлу, де тунель розгалужується в бік вулиці Івана Виговського. Тут вже з’єднуються стіни основного ходу та майбутнього відгалуження, зібрані каркаси для бетонування, а деякі з конструкцій уже мають два повноцінні яруси.
Паралельно триває облаштування комори дренажного вузла, де вже зведено плиту і встановлено драбину. Рух ґрунтів контролюється: встановлюються вібропоглинаючі плити, а котлован засипається в тих місцях, де вже завершено бетонування.
“Триває подальша розробка котловану та стабілізація ґрунтів у ньому за допомогою унікальної методики Jet Grouting. Це один із небагатьох способів ефективного укріплення водонасичених і нестабільних ґрунтів, що суттєво покращує несучі характеристики основи”, – підкреслюють у компанії “Автострада”.
На “Мостицькій” підрядник використовує сучасну технологію з застосуванням суцільносекційних оправ (ССО) — бетонних блоків власного виробництва, які мають ідеальні геометричні параметри, що дозволяє пришвидшити монтаж, зменшити потребу в армуванні та забезпечити рівномірне розподілення навантажень. Вже виконано бетонування плит, стін і перекриттів на оборотних тупиках у районі станції “Проспект Правди”, де в майбутньому поїзди будуть розвертатися або перебувати вночі. Тут розпочато монтаж вентиляційного вузла та зумфу для збору води.
На перетині з проспектом Європейського Союзу продовжується зведення діафрагмових стін – суттєвий етап для укріплення глибоких котлованів, що дозволяє працювати без ризику обвалів. Одночасно проводиться перенесення інженерних комунікацій – від каналізації та водопостачання до газопроводів. Загалом, незважаючи на брак фінансування в бюджеті Києва та невизначеність з зовнішніми кредитами, будівельники продовжують рухатися за графіком і планують після ремонту тунелепрохідницького щита “Галина” в Німеччині почати роботи з другим тунелем від “Сирця”.
Коли Кличко пообіцяв здати “зелену” лінію метро, та які незручності несе будівництво для киян
Нагадаємо, Інформатор звертав увагу на те, що до Дня Києва міський голова Віталій Кличко зробив гучну обіцянку стосовно строків добудови продовження “зеленої” лінії метро. Мається на увазі дві станції, “Мостицька” та “Проспект Правди”, розташовані в Подільському районі столиці. Мер обіцяє, що обидві станції будуть здані протягом двох років.
Також у квітні 2025 року ми зазначали, що киянам доведеться зіштовхнутися з деякими незручностями через будівництво метро на Виноградарі, які перевищують очікування. На багатьох ділянках виникла потреба у перенесенні водопроводу, каналізації, електромереж і газових комунікацій.