Кияни проявляють свою увагу та небайдужість у відносинах із громадським транспортом, ретельно розглядаючи навіть найменші деталі та відстоюючи свій комфорт. Наразі у двох “транспортних” компаніях столиці обговорюється питання посадки пасажирів у трамваї на кінцевих зупинках. Один із небайдужих мешканців Києва звертається до КП “Київпастранс”, вимагаючи, щоб водії не закривали двері під час відстою та впускали людей у вагони.
Ініціював дискусію Максим Галущак, розмістивши схожі повідомлення у Facebook-групах Транспорт Києва та Київська транспортна спільнота. Він називає ситуацію, коли порожні вагони стоять на кінцевих зупинках, а пасажири чекають на зупинках, “ганебною практикою” КП “Київпастранс”. На момент публікації підприємство не дало відповіді, тому найцікавішими є коментарі під обома постами.
“Вже декілька років намагаюсь змінити дивну політику Київпастранса щодо кінцевих зупинок та ставлення до пасажирів”, – ділиться своїми думками киянин.
Що саме він має на увазі під “знущанням”? Галущак зазначив, що трамваї прибувають на кінцеві зупинки та залишаються з зачиненими дверима на 5-15 хвилин. Пасажири змушені чекати на вулиці, де, за словами активіста, у них є три варіанти.
Влітку вони піддаються душі від спеки, взимку мерзнуть, можуть змокнути під дощем. У відео, яке він додав, видно зимову ніч, коли температура була -14С. На кадрах є трамваї, є і пасажири, але всередині вагонів немає нікого.
“Після цього трамвай нарешті вирушає, а пасажири мають лише 20 секунд, щоб заскочити у вагон, поки той не поїде. Чому не можна приїхати, відкрити двері та дати людям можливість спокійно зайти протягом тих же 5-15 хвилин?”, – запитує киянин.
Галущак відзначає, що на “Контрактовій площі” трамваї часто стоять з відкритими дверима, але ніколи – на “Героїв Дніпра”, хоча маршрут той самий. Він закликає привернути увагу до цієї ситуації, щоб у Київпастранс, нарешті, пригадали, для кого і за чий кошт вони працюють, а ця ганебна практика залишилася в минулому.
У коментарях кияни м’яко натякають на те, що спостережливість, звичайно, важлива, але дивно, що за роки вивчення питання він не зрозумів особливості кінцевих зупинок. Кияни пояснюють, що ті ж 5-15 хвилин між рейсами – це законний час для відпочинку водія, і його на маршруті в цей момент немає.
“А, можливо, це така кінцева зупинка, де водій може піти до вбиральні, чи випити каву, чи води. Без коментарів пасажирів”. Бо іноді нашим пасажиром потрібно вказувати на всі деталі. Потрібно перш за все поважати цю працю та людину”, – підкреслюють кияни.
На претензії пасажирів реагують водії. Одна з них зазначає, що раніше вона відчиняла двері пасажирам у таких ситуаціях, але швидко пошкодувала про це.
“По доброті своїй – шкода, що люди мерзнуть, відкриваєш вагон на зупинку раніше на 3-5 хвилин. А потім отримуєш “вдячність” на свою адресу. Висновок – не роби добра – не отримуватимеш зло. Не можу сказати, що всі пасажири злі, але в кожній бочці меду завжди знайдеться ложка дьогтю”, – згадує жінка про свій досвід.
Галущаку радять переглянути розклад і приходити на посадку у час відправлення, щоб не турбувати водіїв. Тим більше, що він користується одним і тим самим маршрутом роками і мав би вже вивчити таймінг.
“Максим, під час обідньої перерви водій робить те, що вважає за потрібне. Він повинен поїсти, привести в порядок кабіну, помити руки, відпочити. Чи пропонуєте це робити на зупинці в присутності шановних?”, – зауважують користувачі.
Інші коментатори акцентують, що сьогодні інтернет із розкладом руху доступний будь-якому школяреві: подивитися та прийти на зупинку за три хвилини. Так, за спостереженнями автора коментаря, більшість пасажирів так і роблять. Поряд з кінцевою зупинкою є багато магазинів, тому не обов’язково варитися на сонці чи мерзнути взимку 15 хвилин – можна сховатися та вбити час. Однак є й ті, хто вважає, що Галущак порушив важливе питання. Один з коментаторів погоджується, що Київпастранс має звернути на це увагу.
“Сам не раз думав про це. Логічних пояснень цьому явищу немає, окрім того, що це усталена традиція серед київських водіїв трамваїв, тролейбусів та автобусів. З боку керівництва на цю проблему традиційно ніхто не звертає уваги”, – пише однодумець активіста.
Також хтось з киян надав логічне пояснення, чому на різних зупинках спостерігається різний режим. З’ясовано, що на Героїв Дніпра розвертається один маршрут, на Контрактовій площі – п’ять. Як пояснюють фахівці, через це на Контрактовій вони відстоюють безпосередньо біля зупинки на спеціальних коліях, не заважаючи трамваям, які мають рухатися раніше, але прибули пізніше, випереджуючи їх на паралельній колії у кільці.
У Києві реставрують ретро-трамвай: коли і де він курсуватиме
Нагадаємо, раніше Інформатор повідомляв, що в Дарницькому депо триває реставрація історичного синього трамвая, який був виготовлений ще в 1892 році. До кінця 2025 року його планують знову запустити на лінію після десятирічної перерви. Подорожі цим транспортом стануть частиною екскурсійних програм для киян і туристів.
Також Інформатор інформував про те, що Київпастранс порізав на метал останній трамвайний вагон “Пульман”, виготовлений у Німеччині. Історична “капсула часу” зберігалася в Пущі-Водиці й виконувала роль електричної підстанції, проте її ходова частина та корпус збереглися з моменту побудови.