Осінь посилила транспортну кризу в Бортничах, оскільки до звичних пасажирів, які їздять на роботу, приєдналися також школярі та студенти. Не дивно, що запуск тестового маршруту №529К в середині серпня, який має замінити скасований маршрут №474, виявився вдалим. Реагуючи на високий попит, кількість рейсів збільшили, а розклад суттєво оновили.
З 1 вересня 2025 року тестовий маршрут №529К, що сполучає мікрорайон Бортничі із “зеленою” лінією метро, перейшов на новий режим роботи. Тепер на лінії діють два автобуси з окремими розкладами – вони курсують між вулицею Автотранспортною (мікрорайон біля Заплавного озера) та станцією метро “Харківська”. Перевізник за короткий термін зрозумів, що потреба у збільшенні маршруток залишається високою, і з початком навчального року буде тільки зростати.
У Фейсбук-групі “Мікрорайон Бортничі” зазначили, що попередній графік руху, впроваджений наприкінці серпня, більше не підлягає дії. Натомість функціонують дві нові розкладки: “графік 1” та “графік 2”, кожна з яких відповідає одному з автобусів. Згідно з оновленим розкладом, перший автобус вирушає з Бортничів о 5:50 ранку, а останній рейс з метро “Харківська” відправляється о 20:10 – попередній графік передбачав закінчення роботи о 19:50.
Крім того, у години пік зросла частота рейсів. Якщо раніше інтервал між відправленнями становив півтори години, то тепер вранці автобуси вирушають з Бортничів приблизно кожні 30–40 хвилин. Ці зміни дозволяють розвантажити транспорт, особливо вранці, коли поряд з дорослими пасажирами їдуть також школярі та студенти.
Мешканці мікрорайону в коментарях уточнюють деталі: маршрутка курсуватиме до ЕКО-маркету, а у зворотному напрямку зупиняється біля ринку, на місці скасованої зупинки маршруту №474. Частина рейсів, як зазначають місцеві, проходять “через село”, що підтверджує позначка “К” у новому розкладі. Це стосується ранкових маршруток з 5:50 до 7:30 та вечірніх – з 17:55 до 19:45.
Нагадаємо, маршрут 529К з’явився у Бортничах наприкінці серпня після звернення місцевих мешканців. Вони вимагали від КМДА вирішити проблему транспортної ізоляції мікрорайону, яка виникла після скасування маршруту №474. Цей маршрут був основною лінією сполучення з “зеленою” гілкою метро, але зник з транспортної карти Києва влітку 2025 року у зв’язку з мобілізацією водіїв та фінансовими труднощами перевізника.
Спробою компенсувати втрату став автобус №104, але він мав обмежену кількість одиниць транспорту і пізній початок роботи. Тому мешканці наполягали на створенні нового маршруту з комфортним графіком. Коли тестовий маршрут 529К розпочав свою діяльність, стало очевидним, що потреба в ньому значно більша, ніж очікувалося. Як довго збережеться нинішня схема і чи з’являться додаткові автобуси – залежить від пасажиропотоку та рішень перевізника.
Не доїхати ані на роботу, ані на навчання: місцеві вже думали, чи не попроситися назад до області
Нагадаємо, у липні Інформатор повідомляв, що жителі Бортничів навіть почали розмірковувати над тим, чи не “попроситися назад” до Бориспільського району через проблеми з транспортом. Щоденні подорожі з мікрорайону до “великого Києва” перетворилися на складний процес після скасування одного з ключових маршрутів громадського транспорту – мова йде про автобус №474.
Також ми писали, що берег озера Вітовець біля Бортничів не витримує натиску відпочивальників. Через спеку територія біля водойми засмічує шаром залишків пікніків – пляшки, недопалки, пакети, кістки, обгортки та недоїдки. Після кожних вихідних місцеві жителі, страждаючи від того, у що перетворюється зелена зона, змушені прибирати територію самостійно.
