Фунікулер у проєкті та реконструкція ідеальної Васильківської: які зміни чекають на транспортну інфраструктуру Києва

Програма економічного та соціального розвитку Києва на наступні три роки, звісно, містить і розвиток транспортної інфраструктури, на яку кияни мають чимало нарікань. “Больові місця” тут усюди – від транспортного колапсу під час повітряних тривог до відкриття недобудованої кінцевої трамвайної зупинки, якою не всі можуть скористатися. Втім, на 2025 рік у міської влади нові грандіозні плани, і деякі з них викликають здивування громадськості.

Про перелік об’єктів, які планують фінасувати цьогоріч, повідомила громадська організація “Пасажири Києва” у своєму Telegram-каналі. Посилаючись на програму економічного та соціального розвитку Києва, розміщену на сайті КМДА, активісти виділили основні об’єкти, що отримають фінасування у 2025-му. І зазначили, що затвердити розподіл коштів на підстав рішення про бюджет на 2025 рік встиг перед звільненням колишній очільник КОВА Сергій Попко. Тож, транспортна інфраструктура Києва може розраховувати на фінансування проєктування наступних об’єктів:

  • реставрація фунікулеру;
  • реконструкція 3 тягових підстанцій КП “Київпастранс”;
  • реконструкція Харківського шляхопроводу над залізницею;
  • будівництво з’їздів з Саперно-Слобідської на Столичне шосе;
  • будівництво шляхопроводу над залізницею між вул. Сверстюка і бульв. Верховної Ради;
  • будівництво шляхопроводу над залізницею (продовження вул. Суздальської);
  • будівництво дороги через екопарк “Осокорки”;
  • будівництво другого виходу зі станції метро Вокзальна;
  • будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метро;
  • будівництво виходу зі станції метро Львівська Брама;
  • реконструкція вул. Васильківської;
  • реконструкція пл. Галицької.

Щодо об’єктів, де мають розпочатися або проводовжитися роботи, заплановане фінансування у таких обсягах:

  1. Реконструкція підстанції на Дегтярівській – 10 млн грн;
  2. Реконструкція шляхопроводу біля станції метро Дарниця – 150 млн грн;
  3. Будівництво Подільського мостового переходу – 400 млн грн;
  4. Будівництво дороги з ДВРЗ до станції метро Лісова – 10 млн грн;
  5. Реконструкція вул. Стеценка з будівництвом багаторівневих розв’язок – 100 млн грн;
  6. Будівництво метро на Виноградар – 757 млн;
  7. Реконструкція Шулявського шляхопроводу – 85 млн грн.

Найбільше обурення громадськості викликає той факт, що в бюджеті знову не знайшлося місця для розвитку трамваю, зокрема, об’єднання ліво- та правобережної трамвайних мереж. Проте заплановане будівництво дороги через екопарк “Осокорки”, яка дуже потрібна під нову забудову, що остаточно знищить парк. 

Величезне здивування киян викликає реконструкція вул. Васильківської, стан якої називають ідеальним, у той час, коли чимало вулиць у жахливому становищі. Або ж будівництво виходу зі станції метро “Львівська Брама” – недобудованої та законсервованої станції, що розташована між “Золотими Воротами” та “Лук’янівською”. 

“План на наступні 3 роки – це продовжувати рухатись в тому ж неправильному напрямку. Оновлена “стратегія” розвитку Києва до 2027 року (яку ще й погіршили) – це симулякр, бо реальні гроші виділяються не на те, що там передбачено, а на те, від чого європейські міста відмовились 40+ років тому”, – зазначають громадські активісти.

Про трамваї-перевертні та зміни, які перетворили швидкісний трамвай на звичайний

Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, що під час будівництва з’їздів з Подільсько-Воскресенського мосту будівельники “переосмислили” маршрут швидкісного трамваю. Так, тепер громадському транспорту доведеться ділити проїжджу частину зі звичайними автівками на з’їзді з мосту на вулицю Петра Вершигори. Раніше лінія швидкісного трамваю на Лівобережжі відмежовувалася від автомобільних доріг бетонними розділюючими бар’єрами.

Також ми розповідали, що у Києві деякі трамваї змінюють номер маршруту прямо у процесі руху. Про це пишуть кияни у фахових пабліках у соцмережах. Зазначають, що зміни помічають, коли перевіряють рух трамваями прямо у процесі – наразі це дозволяє зробити застосунок, що транслює дані з трекерів всередині рухомого складу. На метаморфози із номером маршруту 5 березня звернув увагу один з учасників групи у Facebook “Пасажири Києва”, де кияни обмінюються враженнями та скаржаться на недоліки транспортної системи міста.

Джерело