Грошей нема, то ми позичимо: для будівництва метро на Виноградар київська влада братиме кредит

Відновлення будівництва метро на Виноградар у жовтні 2024 року знову загострило питання – де брати гроші, аби цей процес нарешті завершився. За 6 років кошторис збільшився з 6 до 14 млрд грн, зробивши продовження “зеленої” лінії метро на житловий масив “Виноградар” просто золотим. Проте лише зараз міська влада дійшла висновку, що фінансування має бути безперервним, тож, доведеться позичати.

Про це в інтерв’ю “Вечірньому Києву” повідомив перший заступник голови КМДА Микола Поворозник. Не називаючи конкретних цифр, він відзначив, що певна сума вже передбачена в бюджеті, проте вона невелика. І розпливчасто анонсував деякі домовленості щодо фінансування, які мають перетворитися у підписані угоди.

“Ми розуміємо, що такий масштабний проєкт, як будівництво метро, не можна фінансувати частково, фінансування має бути безперервним аж до запуску потягів. Зараз ми працюємо над залученням і бюджетних, і позабюджетних ресурсів. Основним джерелом стануть кредитні кошти, щоб забезпечити будівництво до кінця без затримок”, – зазначив Поворозник.

Окрім майбутніх виплат боргу за кредит місто вже зараз має компенсувати збитки транспортним підприємствам через низькі тарифи. Наприклад, у Київському метрополітені підрахували, що перевезти людину коштує майже в п’ять разів дорожче, ніж вона наразі сплачує за проїзд.Тобто, не 8 гривень за поїздку, а майже 37. Проте міська влада поки не планує підвищувати вартість проїзду в громадському транспорті.

“Однак це має свою ціну для бюджету міста. Наступного року нам доведеться компенсувати 11 мільярдів гривень підприємствам, які надають ці послуги. У бюджеті на початок року вже заклали 8 мільярдів, але цю суму доведеться дофінансовувати”, – повідомив Микола Поворозник.

Як розвивалися події з будівництвом метро на Виноградар

Нагадаємо, Інформатор писав про рішення суду щодо розірвання договору між КП “Київський метрополітен” та АТ “Київметробудом” про продовження “зеленої” лінії метро на житловий масив “Виноградар”. Підрядник отримав понад 4 млрд грн та має відшкодувати збитки через затягування робіт. Метрополітен уклав з акціонерним товариством “Київметробуд” угоду про побудову гілки підземки 20 листопада 2018 року. Закінчити роботи мали 26 листопада 2021 року. Проте термін здачі об’єкту кожного разу продовжували.

Зрештою, з початком війни будівництво метро на житловий масив Виноградар завмерло. Новому підряднику, за словами головного інженера служби рухомого складу КП “Київський метрополітен” Олексія Іванчика, доведеться не лише переробити проєкт, а й поповнити парк потягів. Для запуску метро потрібно буде ще 50 вагонів.

У грудні 2023 року Інформатор писав про те, що роботи зі спорудження лінії метрополітену на Виноградар призупинено: тоді вони не велися приблизно декілька місяців. На об’єкті вже було відсутнє деяке важливе обладнання. Про це стало відомо після того, як відомому київському дігеру, блогеру на прізвисько Kotofey вдалося потрапити у споруджений тунель між діючою станцією метро “Сирець” та майбутньою станцією “Мостицька”.

А вже в середині серпня 2024-го ми повідомляли про позицію директора Дептрансу КМДА Руслана Кандибора. Він повідомив: будівництво метро на Виноградар відновиться у жовтні 2024 року. Саме тоді, згідно з укладеним днями договором на продовження робіт, підрядник має узятися до будівництва. А от строк складе загалом 30 місяців.

Крмі того, у вересні 2024-го, виявилося, що  відновлення будівництва метро на Виноградар обійдеться на 8 млрд грн дорожче, ніж передбачалося. За інформацією  Держаудитслужби, кошторис за 6 останніх років збільшився на 8 млрд грн: з 5,9 до майже 14 млрд гривень. Плюс майже 70 млн грн підуть на коригування проєкту будівництва.

Джерело