Хоч розірвись: кияни вимагають скасувати швидкісну їзду в місті й водночас дозволити ганяти до 100 км/годину

На сайті Київради майже одночасно з’явилися петиції щодо швидкісного режиму на дорогах столиці, при цьому кожна з них унеможливлює іншу. Хоча привід обидві мають один і той самий, і це дозвіл на підвищення швидкості з 50 до 80 км/год на 17 ділянках доріг з 1 квітня. Втім, одна відозва вимагає не переходити на літній режим, а продовжувати їздити повільно, як взимку, а інша закликає “пришвидшитися” до 100 км/годину.

Як йдеться у тексті петиції, яка проти збільшення швидкості в теплу пору року, саме вона є визначальним фактором тяжкості наслідків ДТП. А статистика аварій в Києві сумна: перевищення швидкості руху стало причиною майже 40% ДТП з тяжкими наслідками у 2024 році.  До того ж, за рік в них загинуло 107 людей, серед них і пішоходи, і водії, і пасажири транспортних засобів.

“Варто зазначити, що на більшості вулиць, де дозволено підвищувати швидкість з 50 до 80 км/год з 1 квітня,  немає стаціонарних засобів контролю швидкості, що призводить до системного порушення швидкісного режиму. Фактична швидкість руху водіїв буде 80-100 км/год, а на ділянках без камер контролю ще вищою. Штраф за перевищення понад 20 км/год становить лише 340 грн (170 грн при сплаті у 10-денний термін), що не є ефективним запобіжним заходом”, – зазначає автор петиції Владислав Панченко.

У якості додаткових аргументів він наводить приклади факторів ризику, які негативно впливають на безпеку. Йдеться про ті, що існують на 17 ділянках доріг, і де рішенням Київради щовесни дозволяється підвишувати швидкість з 50 до 80 км/год. І це, зокрема:

  • зупинки громадського транспорту в крайній правій смузі;
  • наявність твердих обʼєктів на відстані до 5 метрів від краю проїзної частини (опори освітлення, дерева, опори шляхопроводів), які не захищені барʼєрним огородженням; 
  • рух велосипедистів в потоці з автомобілями через відсутність велосипедної інфраструктури;
  • безпосередні заїзди з вулиці до нерухомості (АЗС, магазини) без дублюючих проїздів.

Тому петиція містить заклик до міської влади не підвищувати швидкісний режим з 50 до 80 км/год у Києві з 1 квітня 2025 року на проспектах Романа Шухевича, Степана Бандери, Миколи Бажана, на вул. Набережно-Рибальська, Набережне шосе, Наддніпрянське шосе, Столичне шосе, дорозі Р-69 в межах Києва. За неповні 5 днів петиція зібрала 1287 підписів з 6 тисяч, необхідних для розгляду Київрадою. Тож, вимога скасувати сезонне підвищення швидкісного режиму в Києві поки має всі шанси – на збір голосів є ще 55 днів.

А ось петиція із закликом не тільки не скасовувати, а й “додати швидкості” до 100 км/годину на тих самих ділянках столичних доріг, збирає прихильників значно повільніше. За дві доби її підтримало лише 145 киян, які згодні з тим, що  ці вулиці цілком пристосовані для цього. Як зазначає автор відозви Андрій Кравчина, збільшення швидкисного режиму на шляхах з трьома і більше смугами, що відокремлені від пішоходів, є не тільки безпечним, а й таким, що оптимізує транспортні потоки. Хто тут правий або вийде переможцем, залежатиме теж від швидкості, але не руху, а підтримки киян.

Кияни вимагають встановити валідатори в маршрутках

Як розповідав Інформатор, днями на сайті Київради зареєстрована петиція із закликом запровадити у столичних маршрутках електронний спосіб оплати.  Це не перша спроба, петицію з цього приводу міська влада вже відхиляла раніше, проте кияни не залишають цю ідею. Готівка в маршрутках створює ряд незручностей і проблем, як для пасажирів, так і для міста. І, перш за все, це прозорість та контроль за величезними фінансовими потоками, які роками знаходяться “в тіні”. Адже неможливо підрахувати ані пасажиропотік, ані обсяг заробітків приватних перевізників.

Також ми писали, що кияни просять припинити практику, коли на деяких перегонах між станціями метро у вагонах “працюють” жебраки. Зазвичай, йдеться про довгі перегони на мостах над Дніпром – між ст.м. “Дніпро” й “Гідропарк” на “червоній” лінії та між “Славутичем” та “Видубичами” – на “зеленій”. Пасажири скаржаться на сморід та неохайний вигляд торбарів.

Джерело