Кияни мерзнуть у громадському транспорті та вимагають хоча б мінімального комфорту за оплачений проїзд. Йдеться не тільки про тролейбуси усіх моделей, а й нові трамваї Татра-Юг та нові автобуси МАЗ 203, 215. Пасажири задаються питанням, чи невже нагрівальне обладнання не працює на всьому рухомому складі чи, може, водії економлять дизель?
Про холодний громадський транспорт, “непривітний” до пасажирів, кияни повідомляють у транспортній Facebook-спільноті “Транспорт Києва”. Як зазначає киянка Ірина Горда, навіть на чудовому, швидкому та зручному тролейбусному маршруті № 4 у салоні майже така температура, як на вулиці. Дівчина дивується, чому не можна увімкнути пічку та пропонує пересадити керівництво “Київпастрансу” у міський транспорт, аби воно відчуло на собі цей зимовий “комфорт”.
Насправді, скарг чимало щодо різних маршрутів, при цьому рухомий склад необов’язково має бути старим. Кияни скаржаться на відсутність тепла й у нових трамваях Татра-Юг, порівняно нових автобусах МАЗ 203 та 215 та тролейбусах майже всіх моделей. Досвідчені пасажири пропонують діяти двома шляхами: по-перше, створити скаргу на рухомий склад у “Києві Цифровому”, де можна залишити відгук про поїздку та поставити оцінку. Щоправда, ніхто не розуміє, як швидко ці скарги розглядаються і що відбувається далі.
По-друге, відправити скаргу до міського Контактного центру 1551 – дехто вважає, що це ефективніше, ніж Київ Цифровий. Втім, є ті, хто навіть отримав відповідь від Київпастрансу, до якого надходять скарги від Контактного центру, і з неї не дуже зрозуміло, чому у транспорті погано гріє обладнання. Але офіційна позиція КПТ є такою: опалення вмикається при середньодобовій температурі навколишнього повітря нижче 5 градусів. Хоча пасажири здебільшого погано уявляють, як Київпастранс щогодини вимірює її та дає відмашку – вже топити чи ще ні.
Але у коментарях під дописами щодо транспортного холоду є ще й позиція водіїв. І з неї виходить, що, по-перше, транспорт – це місце, де треба їхати, а не грітися. По-друге, нагрівальне обладнання дійсно регулярно ламається, а те, що працює, робить це не надто ефективно, зокрема, калорифери, які більше гудуть, ніж гріють.
Є навіть думка, що при розробці ніхто не розраховував, що ті ж самі автобуси працюватимуть майже нон-стоп, і якщо весь день використовувати пічку, доведеться щотижня її міняти. То, виходить, що краще не вмикати зовсім, до того ж є ще один фактор проти опалення. Як зазначають самі водії, вони не включають опалення ще й через безхатьків, які лізуть у транспорт погрітися і доводиться після кожного рейсу їх виганяти.
Київ закупить п’ять сучасних трамваїв за більше, ніж 10 мільйонів доларів
Як повідомляв Інформатор, КП “Київпастранс” оголосило тендер на закупівлю п’яти трамваїв з повноцінною низькою підлогою та Wi-Fi всередині вагона. Йдеться про вагони на 2 чи 3 секції, обладнані висувними пандусами та місцями для пасажирів на колісних кріслах. Очікувана вартість рухомого складу становить 493 млн грн, а пропрацювати транспорт має принаймні наступні 15 років. Трамваї мають отримати до кінця 2025 року.
Також ми писали про те, що історія з реконструкцією трамвайної лінії по вулиці Алматинській на ДВРЗ закінчилася тим, що для маломобільних киян та матусь з дитячими візками трамвай № 33 став недоступним. Відсутність платформ в один рівень з підлогою низькопідлогового трамваю зробила зупинки труднодоступними для тих пасажирів, хто користується візками чи колісними кріслами.