IKEA передумала: шведський ритейлер відклав відновлення роботи в Києві

Попри попередні очікування та активні перемовини, шведський меблевий гігант IKEA наразі не планує повертатися на український ринок. Не зважаючи на підготовку торговельних площ у столичному Blockbuster Mall та реалістичні плани на повернення, ритейлер не ризикує відкривати магазин у Києві. Причиною є безпекова ситуація.

Про це повідомила Українська рада торговельних центрів. У коментарі виданню AIN представники компанії заявили, що їхнім головним пріоритетом залишається безпека співробітників і клієнтів, а також забезпечення необхідної логістики.

“Ми також повинні забезпечити наявність усіх інших операційних аспектів, включно з постачанням продукції. Наразі ми не можемо сказати, коли це станеться”,-  зазначили в компанії.

Ще у 2023–2024 роках було багато сигналів, які наштовхували на думку, що IKEA готується до відкриття. Світло у приміщенні магазину в ТРЦ Blockbuster Mall, роботи з ремонту вивіски та клінінгу, коментарі топ-менеджера ТРЦ Дмитра Лашина – все це формувало очікування на швидке повернення бренду. Плани на повернення виглядали досить реалістично – у 2024 році компанія призначила нового керівника українського офісу, Юрія Приходька, який раніше вже працював з IKEA у Східній Європі. Також повідомлялося, що рішення про підготовку до відкриття було прийнято у Швеції після спостереження за тим, як в Україні успішно відновлюють роботу інші великі ритейлери — H&M, Zara, Bershka.

“Є дуже обнадійлива інформація, що це точно станеться цього року. Але є два сценарії: якщо бойові дії припиняються, відкриття буде швидким. Якщо ж ні – воно відкладається”, — казав у лютому 2025-го Лашин.

Наразі, попри фізичну готовність торгових площ, IKEA вкотре підкреслила: остаточне рішення залежатиме від розвитку ситуації з безпекою в Україні. Тож, на повернення шведського бренду доведеться ще зачекати. Нагадаємо, у минулому IKEA мала успішний досвід роботи в Україні. У травні 2020 року компанія відкрила інтернет-магазин із пунктами видачі в київських ТЦ Auchan Rive Gauche і Metro Cash & Carry, а згодом — у Lavina Mall. У лютому 2021 року в ТРЦ Blockbuster Mall почав працювати перший повноцінний магазин. 

Рейтинг ТРЦ Києва за соцмережами: Respublika Park та Gulliver рекордно збільшили кількість підписників

Як повідомляв Інформатор, Українська рада торгових центрів проаналізувала SMM-активність українських ТРЦ у 2024 році. Серед київських торговельних центрів є ті, чия популярність залишається непохитною, а є й “чемпіони”, яких минулого року взагалі не було в рейтингу, а наразі вони займають досить високі позиції. Щодо загальної картини, до ТОП-20 найпопулярніших Facebook-акаунтів потрапили 11 київських ТРЦ, до двадцятки в Instagram – 8.

Також ми писали про те, що відвідуваність київських ТРЦ зросла через відключення світла у столиці. Мешканці столиці почали відвідувати торгівельні центри навіть більше, ніж до пандемії, не кажучи вже про повномасштабне вторгнення РФ. Своєю чергою, оголошення про повітряну тривогу справляють нищівний вплив на розважальну частину ТРЦ – так, кінотеатри та дитячі ігрові майданчики порожніють з повідомленнями про атаку, а після відбою їхні відвідувачі вже не повертаються.

Джерело