Ситуація із суттєвим дефіцитом персоналу в метро Києва ніяк не виправляється – нині підземка недораховується кожного п’ятого фахівця. І це стосується не лише машиністів, яких не вистачає через відсутність бронювання, а й працівників, від яких залежить поточне утримання метрополітену. Наразі Київський метрополітен розшукує фахівців з 41 спеціальності, обіцяючи гарний соцпакет, зручний графік роботи та стабільну зарплату.
Перелік вакансій, які “гуляють” без діла, столична підземка оприлюднила на своєму офіційному сайті. Здебільшого це робочі спеціальності, що передбачають як важкий фізичний труд, так і шкідливі умови роботи. Найскладніша ситуація зі слюсарями – шукають фахівці різних розрядів і з обслуговування та ремонту електроустаткування, і з ремонту рухомого складу, і з ремонту ескалаторів, і просто слюсарів-ремонтників.
Щодо зарплати, вона не вражає щедрістю: слюсарі з ремонту рухомого складу отримуватимуть від 12 до 15,5 тис грн в залежності від розряду. Щоправда, до цих сум нараховується ще +7% від окладу, але лише за вислугу років, тобто, це ще треба заробити. При цьому обов’язковою умовою є досвід роботи слюсарем з ремонту рухомого складу 2 розряду не менше 6 місяців.
Якщо подивитися на “шкідливі” вакансії на кшталт монтерів колій, яким доводиться працювати лише вночі та у шкідливих умовах, тут ситуація трохи краща. Наприклад, монтер 3 розряду має оклад у 12,5 тис грн+24% за шкідливість, тобто, загалом 15-16 тис грн. А у фахівця 5 розряду зарплата становить 16,3 тис грн+ті ж самі 24%, і це вже 20-21 тис грн. Інше питання, чи можна зараз жити на такі гроші в Києві і годувати сім’ю.
Більше платять бухгалтерам – 22 тис грн+7% за вислугу або електромеханікам – 22,6 тис грн+12% за шкідливість і 7% за стаж. Найбільша зарплата серед тих, кого шукають зараз, у провідного інженера-конструктора проєктно-конструкторського технологічного бюро. За умови трирічного досвіду роботи він отримуватиме 26,8 тис грн з 7-відсотковою доплатою за стаж.
Загалом підземка шукає тунельних робітників, монтерів, електромеханіків, токарів, фрезерувальників, електрогазозварників, машиністів крану, водії дрезини і навіть комірників. При цьому в переліку відсутні машиністи – ймовірно, розраховують на 15 нових фахівців, серед яких є одна жінка, що після навчання мають стати до роботи. До речі, новий курс майбутніх машиністів днями розпочав навчання, але у метро не повідомляють, чи вдалося їм цього разу заманити відпусткою, оплачуваним лікарняним та стабільною зарплатою хоч одну жінку.
Як виходять зі скрути маршрутники, і чи дозволять сідати за кермо автобусів з 18 років
Нагадаємо, у листопаді 2024 року Інформатор писав про те, що у Києві та області з’явилося чимало оголошень про роботу водіями маршруток. Багато хто з роботодавців пропонує проживання у гуртожитку, харчування та якісний транспорт. А деякі роботодавці навіть пишуть, що їхні водії бронюються від мобілізації. Це може свідчити про те, що неформальна домовленість між ТЦК та автотранспортними підприємствами про відсутність інтересу до водіїв добігла завершення – і тепер співробітники Центрів комплектування можуть мобілізовувати навіть водіїв громадського транспорту.
А ще у травні-2024 ми писали, що в Україні почалася дискусія про можливість долучити до професії водіїв громадського транспорту водіїв з 18 років. Проблема актуальна для Києва та й інших міст – адже через мобілізацію та невідповідне бронювання у столиці відчувається колосальний брак водіїв автобусів та тролейбусів. Наразі ж за кермо можна сідати лише з 21 року.