У Києві розгортається скандал стосовно планів капітального ремонту Харківського шосе. Транспортні активісти вважають, що “поліпшення” однієї з ключових дорожніх артерій Лівого берега порушує норми безбар’єрності, а також державні будівельні вимоги. Громадськість висловлює обурення через відсутність наземних переходів, розширення проїзної частини і знищення зелених зон.
14 серпня 2025 року комунальна корпорація “Київавтодор” оголосила тендер на капітальний ремонт Харківського шосе, що охоплює території Дніпровського та Дарницького районів із загальною протяжністю 5,4 км. Очікувана вартість робіт перевищує 1,4 млрд грн, а термін виконання заплановано в межах двох років. Проект передбачає ремонт проїзної частини, тротуарів, облаштування підземних переходів, модернізацію системи дощової каналізації, зовнішнього освітлення, нові світлофори і тактильну навігацію для маломобільних груп населення.
Проте, як повідомляє ГО “Пасажири Києва”, у проєкті немає жодного наземного переходу. Вміння транспорту у Департаменті пояснили це відсутністю місця для накопичення пішоходів, однак місце для відбійника було знайдено, хоча він не є обов’язковим за нормами. Залишена і незручна схема лівого повороту до житлового комплексу “Комфорт Таун” через парковку.
Особливу стурбованість викликала вирубка частини дерев від вул. Литвинського до Бориспільської траси, що відбудеться під час розширення проїжджої частини на трьохкілометровій ділянці. На думку активістів, таке розширення не належить до капітального ремонту та не підтримується жодним транспортним моделюванням. Вони також зазначають, що проект суперечить рішенням Київради, наказам Дептрансу, Мінрозвитку та чинним державним будівельним нормам.
Відповідно до тендерної документації, технічні вимоги до робіт включають масштабні демонтажні та будівельно-монтажні роботи. Межі проекту охоплюють фрезерування старого асфальту, заміну бордюрів, облаштування нових парканів, монтаж світлофорів і освітлювальних приладів, а також прокладання кабелів зв’язку. Гарантійний термін для окремих елементів, таких як гранітний бордюр або металеві опори освітлення, може тривати до 15 років.
ГО “Пасажири Києва” закликає відмінити тендер та вдосконалити проект, щоб він відповідав вимогам безбар’єрності. Активісти підкреслюють, що за поточним планом поранений ветеран на візку не зможе безпечно перейти шосе біля свого дому, незважаючи на витрати в понад мільярд гривень. Крім того, опубліковані документи не містять затвердженої схеми організації дорожнього руху.
“Будівництво об’єкта, що не відповідає державним будівельним нормам, є розтратою бюджетних коштів і може тягнути за собою кримінальну відповідальність (зокрема для експерта, який це схвалив)”, – зазначають транспортні експерти.
У “Київавтодорі” стверджують, що план капремонту відповідає принципам безбар’єрності. Пішохідні переходи та велопереїзди мають бути пристосовані шляхом зниження бортового каменю до рівня проїжджої частини та встановлення тактильної навігації. У підземному пішохідному переході біля Інституту хімії високомолекулярних сполук НАН України планується встановлення ліфтів, які, за традицією, швидко перестануть працювати.
Якщо підрядник буде обраний, фінансування виконання робіт відбуватиметься за рахунок міського бюджету, переможця конкурсу планують визначити після завершення прийому пропозицій 29 серпня 2025 року. Хоча чиновники обіцяють сучасний і зручний ремонт, громадськість вважає його ганебним марнотратством. Ситуація навколо цього проекту, ймовірно, вийде за межі професійних дискусій та може стати темою для публічних обговорень і можливих перевірок правоохоронними органами.
У Києві планують оновлення двох шляхопроводів біля метро Берестейська
Інформатор повідомляв, що Київавтодор шукає підрядника для розробки проекту відновлення автомобільного та трамвайного мостів на перетині Дегтярівської, Василенка та проспекту Перемоги. Реконструкцію поки що розробляють на папері; реальний ремонт стартує не раніше як через 14 місяців. Проектом передбачено зведення нових конструкцій шляхопроводу – від опор до мостового полотна, влаштування нового покриття тротуарів та зв’язків із шляхопроводом. Плани також містять переоснащення мережі зовнішнього освітлення та оновлення трамвайної колії на шляхопроводі для зменшення шуму від руху трамваїв. Серед обіцянок – також створення велодоріжок для забезпечення безпеки велосипедистів. Очікувана вартість контракту перевищує 20 млн грн.
Раніше Інформатор також повідомляв, що в Києві завершене капітальне оновлення шляхопроводу на перетині вулиць Лугової та Богатирської. Це була перша реконструкція споруди, зведеної у 1986 році, яка на початку віклих робіт викликала обурення серед киян, адже виникало питання, чому саме цей шляхопровід, якому не має й 40 років, потребує ремонту? Тим не менш, роботи тривали понад 10 місяців, і наразі споруда повністю оновлена.