КК “Київавтодор” вдруге оголосив тендер на капітальний ремонт шляхопроводу через залізничну колію в Оболонському районі. Через аварійний стан конструкції роботи вважалися невідкладними і мали б стартувати вже на початку листопада. Проте запланований на 14 жовтня 2024 року аукціон для визначення підрядника не відбувся через невідповідність вимогам єдиного учасника торгів.
Згідно з тендерною документацією, для участі в аукціоні зареєструвалась одеська компанія ТОВ “РОСТДОРСТРОЙ”. Вона, до речі, відразу запропонувала виконати роботи на 10 млн грн дешевше – за 365 млн грн заість 375 млн грн. Проте пропозицію відхилили через “невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі”.
Тому з тією ж очікуваною вартістю в 375 млн грн оголошено новий тендер. Пропозиції приймаються до 7 листопада 2024 року, проведення аукціону запланували на 8 листопада. Плани щодо проведення робіт залишилися ті самі: підрядник має облаштувати нові конструкції шляхопроводу, замінити перильне та бар’єрне огородження та опори освітлення, відновити підземні та наземні комунікації, покласти нове дорожнє покриття, облаштувати велосмуги й велодоріжки.
Шляхопровід на залізничній ділянці Київ – Петрівка – Київська ГЕС на вулиці Полярній був збудований у 1983 році, і за цей час не бачив жодного ремонту. Висновки фахівців про необхідність термінового втручання були отримані ще у 2022 році. Головною причиною тоді назвали стрімку руйнацію залізобетонних конструкцій.
Які мости Києва можуть обвалитися будь-якої миті
Інформатор розповідав, що майже половина автомобільних мостів столиці через Дніпро непридатні для експлуатації та загрожують безпеці й життю киян. Серед п’яти автомобільних мостів столиці, що поєднують правий та лівий береги Києва, найбільше занепокоєння фахівців викликає стан мостів Метро та Патона. Наразі вони є одними з найбільш проблемних інфраструктурних об’єктів столиці.
Як мінімум, обидва мости давно мали б бути закриті, аби щоденно не наражати на небезпеку життя водіїв та пішоходів, але поки на аварійних перегонах мосту Метро буде встановлено тимчасові металеві підтримуючі конструкції. Щодо мосту Патона, поки столична влада перекидає відповідальність на центральну: у серпні 2024 року вона закликала уряд негайно виділити кошти на реставрацію. Хоча фахівці попереджають – міст може обвалитися у будь-яку мить.
Також ми писали, що на перетині Богатирської та Лугової у Києві монтують балки оновленого шляхопроводу. Перед монтажем нових балок підрядник демонтував всі балки прогонової будови та ригельні насадки. А також відновив в металевих оправах стійки проміжних опор. У процесі ремонту виявилося, що усі балки в такому жахливому стані, що просто розвалюються, тож наразі перебудовується повністю весь міст.