Ризик, пов’язаний із повітряною тривогою, може виникнути під час подорожі, на зупинці або під час пересадки, тож важливо знати, де можна знайти укриття. Проблема з нестачею укриттів в Києві стоїть дуже актуально, особливо коли мова йде про перебування поза домом. Тому активісти запустили інтерактивну карту, яка допомагає оцінити ситуацію щонайменше в межах щоденного маршруту.
Громадська організація “Пасажири Києва” провела аналіз безпекової доступності 2739 зупинок громадського транспорту у столиці. Для цього активісти звірили координати зупинок “Київпастрансу” з місцезнаходженням понад чотирьох тисяч укриттів. Результатом став інтерактивний картографічний сервіс, на якому кожна точка показує відстань до найближчого укриття: від зеленого (менше 50 м) до чорного (понад 500 м). Переглянути цю карту можна за відповідним посиланням.
Виявилося, що середня відстань до укриття від зупинки в Києві складає 160 метрів, але ситуація дуже змінюється в різних районах. Близько 600 зупинок мають “чорний” статус, що свідчить про відсутність укриттів у радіусі 500 метрів. Найбільше таких зупинок розташоване на Троєщині, Осокорках, Виноградарі, у Жулянах та на Теремках. Також суттєві прогалини спостерігаються у Святошинському та Дарницькому районах, де великі житлові масиви залишилися фактично без доступу до укриттів.
На північній частині міста проблемні зони розташовані в районі Лісового масиву, Біківні та в межах Київської області. У південній частині кількість “чорних” точок зростає ближче до Одеської траси, зокрема у Феофанії, Новосілках, Бортничах. На заході це Чайки, Петропавлівська Борщагівка, Софіївська Борщагівка, де проживає багато киян, але транспортна структура не відзначається достатньою безпекою.
Натомість у центральній частині ситуація є значно кращою. Зупинки на Подолі, у Шевченківському та частині Солом’янського району здебільшого мають “зелені” або “жовті” статуси. Також у задовільному стані знаходяться території вздовж основних транспортних артерій – Хрещатика, проспекту Перемоги, Повітрофлотського проспекту та вулиці Вадима Гетьмана. У цих районах укриття, як правило, розташовані на відстані 100-200 метрів.
Карта розроблена не лише для пасажирів, а й як важіль впливу на органи місцевої влади. У ГО “Пасажири Києва” закликають обладнати захисні споруди поблизу найбільш завантажених зупинок, інакше під час повітряної тривоги кияни ризикують опинитися без захисту просто під час пересування.
КП “Київпастранс” оголошує набір персоналу: від водіїв до бухгалтерів, та від інженерів до контролерів
Нагадаємо, нещодавно Інформатор повідомляв, що у КП “Київпастранс” знову спостерігається серйозний дефіцит кадрів, і новий набір спеціалістів включає майже всі столичні депо. Відкрито десятки вакансій для водіїв, слюсарів, електромонтерів, інженерів, контролерів, а також бухгалтерів, майстрів і підсобних працівників. Наразі загальна кількість фахівців, необхідних для функціонування Києва, становить 132 вакансії.
Також ми згадам про те, що, поки в Києві триває літо, спека та задуха в автобусах, пасажири, у пошуках кондиціонерів, надсилають скарги до Київпастрансу і отримують неприйнятні відповіді. Виявляються цікаві деталі про рівень обізнаності комунальних чиновників: вони не завжди знають специфікації транспорту, яким керують.