У Києві відбувається святкове відкриття, що знаменує завершення довготривалої історії з Подільським мостом, навколо якого відкрито декілька кримінальних справ про розкрадання бюджетних коштів. Подільський міст дійсно став “золотим” для столиці України – крадіжки на будматеріалах, техніці та завищенні обсягів робіт почалися ще з 2017 року. Проте перед святом заведено говорити лише про досягнення, і міський голова не втратив можливості цим скористатися.
Кличко у своєму Telegram-каналі повідомив про повноцінний запуск мосту з смугами для автомобілів, громадського транспорту та велосипедистів. Відкриття заплановане на 23 серпня, в тому числі й здійснення проїзду по обох частинах нового тунелю. Як підкреслив міський голова, це найбільший інфраструктурний об’єкт в Україні з загальною протяжністю 10 кілометрів.
“По 4 смуги (для автомобілів, громадського транспорту та велосипедистів) в кожному напрямку на ділянці від Набережно-Хрещатицької до Русанівських садів. А далі – по 2 смуги”, – додав Кличко.
За словами мера, також повністю відкриють рух у новозбудованому тунелі. На самому мосту облаштували більше 11 кілометрів велодоріжок, смуги для громадського транспорту, додатковий світлофор на перетині з вулицею Центральна Садова, а також пересадочний вузол для пасажирів швидкісного трамваю та міської електрички. Перша черга мосту була відкрита на початку грудня 2024 року, коли дозволили проїзд для легкового транспорту та міського пасажирського транспорту з Троєщини до центру.
Незважаючи на важливість проєкту для інфраструктури, Подільський міст став символом скандалів навколо міських підрядів. На початку серпня прокуратура оскаржила договір на будівництво ділянки мосту від Русанівських садів до бульвару Перова, вартістю більше 2 млрд грн. У справі йдеться про змову учасників тендеру та антиконкурентні дії, підтверджені рішенням Антимонопольного комітету.
Раніше, у квітні 2025 року, СБУ оголосила підозри діючому та колишньому керівникам комунального підприємства, що координує дорожнє будівництво у Києві. Вони незаконно отримали понад 153 млн грн внаслідок завищення цін на будівельні матеріали ще до повномасштабного вторгнення. Крім того, наразі триває розслідування в кількох справах, пов’язаних із будівництвом Подільського мосту, тож остаточна сума, яку “висмоктали” всі причетні до розкрадань, ще здивує киян.
Корупційні скандали щодо Подільського мосту тривають роками та коштують мільярди
Нагадаємо, раніше Інформатор повідомляв, що Подільська прокуратура подала позов до Господарського суду стосовно цього будівництва. Мова йде про визнання недійсним договору генпідряду між КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” та приватною компанією, що з 2017 року займається будівництвом мосту.
Також ми згадували, що на початку 2023 року прокуратура Києва завершила досудове розслідування першого епізоду справи щодо розкрадання грошей – мова йшла про 36 млн грн. Серед підозрюваних опинилося троє посадовців – перший заступник керівника КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва”, який був замовником робіт, а також керівники генпідрядної та підрядної організацій.
На додачу, у травні 2024 року слідство встановило, що витрати на оренду техніки, яку використовували в роботі, були завищені на 24 млн грн. Керівнику генпідрядної компанії повідомили про підозру, йому загрожує до 12 років позбавлення волі.