Нова петиція від мешканців Києва з закликом відновити проект продовження Правобережного швидкісного трамвая до Палацу Спорту виявилася невдалою. Жителі Борщагівки могли б уже користуватися цим маршрутом до центру, однак через затримки з боку міської влади Київ втратив фінансування Світового банку. Незважаючи на те, що документація була готова і підтримка міжнародних партнерів наявна, проект був відкладений на роки. 12 червня Кличко офіційно проігнорував останню петицію, що викликало негативну реакцію.
Міський голова Києва Віталій Кличко дав відповідь на петицію щодо продовження Борщагівської лінії швидкісного трамвая до Палацу Спорту, відмовившись підтримати ініціативу. Він пояснив, що ситуація з війною та перенаправлення фінансування Світового банку на відновлення критичної інфраструктури є причинами такого рішення. В міськраді підкреслили, що реалізація проекту може відбутися тільки після закінчення бойових дій і відновлення співпраці з банком.
У петиції, зареєстрованій в березні та швидко набравшій необхідні 6 тисяч підписів, йшлося про те, що Правобережний швидкісний трамвай міг би значно розвантажити вулицю Саксаганського та станції метро “Політехнічний інститут” і “Вокзальна”. Наразі, аби дістатися до центру, мешканці Борщагівки користуються метро. Альтернативна маршрутка №411 має обмежену місткість, а автобус №69 здійснює значний об’їзд через Солом’янку.
Це вже не перша спроба активістів звернути увагу на важливість маршруту. Ще 6 січня 2025 року була зареєстрована попередня петиція, в якій йшлося про те, що добудова трамвайної лінії могла б збільшити пасажиропотік з 170 до 250 тисяч осіб щодня, а також розвантажити метро та ключові транспортні артерії. Активісти нагадають, що ще у 2015 році дослідження за участі Світового банку показало: у Києві щоденно не реалізується попит на мільйон магістральних перевезень, що є рівнозначним перевезенням метрополітеном, підкреслюючи актуальність трамвайного сполучення між Борщагівкою та центром.
Крім того, питання продовження лінії обговорюється з 2015 року. У період 2018–2021 років було проведено техніко-економічне обґрунтування, а 67 депутатів Київради висловили підтримку ініціативі. В рамках проекту “Київська міська мобільність” планувалося залучення 39 мільйонів доларів позики від Світового банку. Проте тендер, що виграла компанія “Елтранс”, так і не був реалізований.
За словами представників Громадської організації “Пасажири Києва”, Київ втратив щонайменше 36 мільйонів доларів, які були призначені для транспортних проектів. Вони звинувачують міську владу в бездіяльності і в тому, що після 2022 року вона жодного разу не зверталася до Світового банку для відновлення фінансування. Активісти акцентують: через це не було реалізовано багато ініціатив, включаючи об’єднання ліво- і правобережної трамвайних мереж, запуск BRT з Троєщини та трамваїв через міст Патона.
“Як можемо бачити, Київ і особисто мер Кличко втратили всю співпрацю зі Світовим банком. Звісно, з міжнародним партнером було б неможливо так легко освоювати кошти та уникати кримінальних проваджень за розтрату фінансів на будівництво”, – заявили у “Пасажирах Києва”.
У Києві проходить реставрація ретро-трамвая: дати та місце курсування
Нагадаємо, раніше Інформатор повідомляв про те, що у Дарницькому депо триває реставрація історичного синього трамвая, виготовленого ще у 1892 році. До кінця 2025 року його планують знову запустити на лінію, завершивши десятирічну перерву. В майбутньому поїзди цим транспортом стануть частиною екскурсійних програм для киян і туристів.
Також ми розповідали, що трамвай-кафе Tatra T6B5, що курсує Києвом під номером №001, може стати останнім працюючим вагоном цієї моделі. Наразі в столиці залишилося лише сім таких вагонів, враховуючи “перший” трамвай та вагон, що використовується в якості буксира на території Дарницького електродепо. Інші були списані або чекають на утилізацію.