Міський голова Києва Віталій Кличко вважає, що його поїздка до Риму на Ukraine Recovery Conference не була марною. Він повернувся з підписаною угодою з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) стосовно підготовки кредитного фінансування для київського метрополітену. Цей проект не обіймає лінії на Виноградар або проблемну Троєщину, а зосереджується на модернізації потягів, що вже позитивно.
Кличко в своєму офіційному Telegram-каналі зазначив, що у Римі укладено угоду з ЄБРР про підготовку кредитного фінансування, яке не стосується будівництва нових ліній, а спрямоване на модернізацію столичного метро на суму до 150 млн євро.
“Після отримання усіх необхідних погоджень від ЄБРР та міста, в листопаді цього року плануємо укласти кредитну угоду під час Київського інвестиційного форуму в Берліні”, – зазначив міський голова.
Варто відзначити, що ця сума не з’явилася на порожньому місці. Як зазначив Кличко, раніше існуюча програма на 50 млн євро була збільшена втричі. Він підкреслив, що Київ спільно з ЄБРР реалізує три проекти на загальну суму 245 млн євро, що стосуються забезпечення енергетичної безпеки столиці, модернізації системи централізованого теплопостачання та оновлення міського транспорту.
“З огляду на війну в Україні та постійні обстріли, деякі підпроекти потребують корекції. Зокрема, оновлення рухомого складу метро на 50 млн євро. Завдяки підтримці ЄБРР, місто і банк планують змінити умови існуючої кредитної угоди та підвищити обсяги кредиту до 150 млн євро”, – додав Кличко.
Європейці зацікавлені у метро до Троєщини, але фінансування відсутнє
На зустрічах з віце-президенткою Європейського Інвестиційного Банку Терезою Червінською під час Ukrainian Recovery Conference Кличко обговорював спільні інфраструктурні проекти в Києві. Він запевнив, що ЄІБ зацікавлений у стратегічному проекті будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метро до Троєщини, вартість якого оцінюється в 1,5 млрд євро. Однак, ця зацікавленість поки що не супроводжується фінансуванням, на що в ГО “Пасажири Києва” з іронією відреагували: “Мер знайшов, кому вішати локшину про метро на Троєщину”, обіцяючи звернутися до ЄІБ щодо недоцільності цього проекту.
Щодо реального фінансування інфраструктурних проектів, у Римі обговорювалася допомога іншого масштабу для актуальних потреб. Зокрема, йшлося про оновлення електротранспорту, включаючи тролейбуси та вагони метро.
“Незважаючи на війну, місто продовжує модернізувати електротранспорт за підтримки ЄІБ. Наразі в роботі три проекти на загальну суму 200 млн євро. Ми також говорили про модернізацію рухомого складу київського метро, 80% з якого досі є радянським чи російським виробництвом. В межах меморандуму з ЄІБ на 450 млн євро, вже затверджено 150 млн євро на цей проект”, – додав Кличко.
Кличко також повідомив, що восени Київ планує підписати ще дві кредитні угоди з ЄІБ на 77 млн євро для закупівлі нових вагонів метро і тролейбусів. Разом з Червінською обговорювали можливість фінансування реконструкції міської клінічної лікарні №6 з розміщенням лікарні швидкої допомоги “Правобережна” та відділенням термічних уражень, вартість проекту може скласти приблизно 60 млн євро.
Нагадаємо, що 21 травня 2025 року Київська міська рада ініціювала проект рішення про початок переговорів з міжнародними фінансовими організаціями. Обговорюється потенційне залучення до 1,5 млрд євро кредитних ресурсів на будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену, яка з’єднає центр столиці з Троєщиною. Інформація про пошук нових кредиторів підштовхнула подальші обговорення щодо прокладання метро до Троєщини.
Архітектор метро на Троєщину сумнівається у їхньому будівництві за Кличка
Нагадаємо, що архітектор-проектант столичного метро, Валерій Гнєвишев, висловив сумніви щодо можливості розпочати будівництво метро на Троєщину за Віталія Кличка. Він зазначив, що проектна документація для перших п’яти станцій Подільсько-Вигурівської лінії метро Києва була підготовлена інститутом Укрметротонельпроєкт і представлена меру. Також були готові креслення для інших станцій лінії, але Кличко вирішив повернути всі наробітки на доопрацювання.
Також Інформатор повідомляв, що київське метро оновлює голос у вагонах. Нові радіоінформатори для поїздів обійдуться майже в 4 млн грн і з’являться до кінця 2026 року.