У досить незручну позицію поставили міського голову кияни, зареєструвавши майже одночасно на сайті Київради дві діаметрально протилежні петиції щодо злощасної долі метро на Троєщину. Його відкриття до кінця 2025 року, вперше озвучене Кличком ще 19 лютого 2020 року в ефірі телеканалу “Україна-24”, поки залишається одним із найамбітніших проєктів міського голови Києва, які так і не побачили світ. Тож, значна частина киян вже не сподівається, що цей довгобуд буде колись завершений.
Саме про це йдеться у петиції, що була зареєстрована наприкінці листопада. Її автор вимагає призупинити будівництво метрополітену на Троєщину та натомість пустити швидкісний трамвай. Визнаючи, що частина метрополітену нової жовтої гілки від початку Подільско-Воскресенського мосту (Подолу) та Русанівських садів вже побудована, він зазначає, що на добудову потрібні великі кошти і час. А оскільки вирішувати проблему транспортного сполучення з Троєщиною треба було ще вчора, він пропонує наступне:
- переформувати плани будівництва гілки метро “Троєщина – Поділ” у лінію швидкісного трамваю;
- якомога швидше з’єднати Подільсько-Воскресенський міст із трамвайним тунелем під залізницею та відповідно вже існуючою лінією швидкісного трамваю №4 та №5;
- реконструювати існуючі станції та інфраструктуру швидкісного трамваю на Троєщині, відокремити лінію від автомобільного транспорту світлофорними об’єктами та переїздами для встановлення пріоритету на дорозі для трамвая;
- продовжити планування та прокладання метрополітену згодом, після реалізації трамвайної лінії.
“Такий підхід дозволить створити альтернативу із гарною провізною здатністю метрополітену на Троєщину вже в найближчі роки та буде дешевшим для бюджету. Прошу підтримати киян та депутатів дану ініціативу, адже вона має статус критичної для громадсько транспорту, міської мобільності та економіки столиці”, – йдеться у петиції.
3 грудня на сайті Київради з’явилася ще одна петиція щодо метро на Троєщину, але вже з геть іншими вимогами. Її автор закликає владу займатися не пішохідними мостами, які нікому не потрібні, а максимально пришвидшити будівництво метрополітену. Тут питання вже в заощадженні не бюджетних, а власних коштів киян.
“Матеріальне становище населення, особливо під час війни, не дозволяє добиратися до місця призначення з двома чи трьома пересадками, сплачуючи щоразу за проїзд. Нова гілка метрополітену дозволить зекономити містянам кошти на проїзд та зменшити час в дорозі до роботи і назад”, – пояснює свою позицію автор петиції.
Треба зазначити, що до 6 тисяч підписів, необхідних для розгляду Київрадою та особисто міським головою, обом петиціям ще далеко. Але будівництво метро на Троєщину кияни підтримують більш активно: наразі зібрано 885 голосів, водночас проти “журавля в небі” і за швидкісний трамвай висловилися 542 мешканці столиці. Проте навряд чи це має особливе значення – відповідь Кличка на обидві петиції передбачувана, адже поки обидва транспорти на Троєщину мають вигляд недосяжної мрії.
Кияни вимагають встановити валідатори в маршрутках
Як розповідав Інформатор, днями на сайті Київради зареєстрована петиція із закликом запровадити у столичних маршрутках електронний спосіб оплати. Це не перша спроба, петицію з цього приводу міська влада вже відхиляла раніше, проте кияни не залишають цю ідею. Готівка в маршрутках створює ряд незручностей і проблем, як для пасажирів, так і для міста. І, перш за все, це прозорість та контроль за величезними фінансовими потоками, які роками знаходяться “в тіні”. Адже неможливо підрахувати ані пасажиропотік, ані обсяг заробітків приватних перевізників.
Також ми писали, що петиція про вшанування пам’яті полеглих захисників у Києві, яка швидко набрала необхідну для розгляду кількість голосів, отримала від міської влади досить ухильну відповідь. Кияни пропонували щоранку, за хвилину до загальноукраїнської Хвилини мовчання, вмикати голосове пояснення на гучномовці – про те, що треба робити під час Хвилини мовчання. В офіційній відповіді на петицію за підписом Віталія Кличка йдеться про те, що в столиці проводиться і так достатня “низка заходів” щодо вшанування загиблих військових. Щодо зупинки транспорту – завуальована відповідь “ні”.