Квитки онлайн, нові зупинки, GPS: з серпня оновлять маршрут Біла Церква – Київ

Кілька маршрутів у Київській області стануть стартовою точкою для всеукраїнської реформи міжміських перевезень. Плани, звичайно, амбітні, а у місцевої влади та перевізників на їх реалізацію обмаль часу. Адже вже через два тижні на двох маршрутних напрямках – до Білої Церкви та Бородянки необхідно буде запровадити нові вимоги до сервісу, безпеки і легальності.

З 1 серпня на маршрутах “Київ – Біла Церква” та “Київ – Бородянка” розпочнеться пілотний проєкт у сфері міжміських перевезень, як повідомляє Міністерство розвитку громад і територій. Проєкт реалізується у співпраці з обласною та місцевою владою. Обидва маршрути мають стати прикладом для впровадження змін у інших регіонах країни.

Перша важлива новинка – обов’язкова видача білета кожному пасажиру. Це може бути як паперовий білет, так і електронний, придбаний онлайн або безпосередньо в автобусі. Наявність білета забезпечує можливість отримання страхового відшкодування у випадку аварії, а також є умовою для отримання пільгового проїзду.

Другою вимогою є впровадження безготівкової оплати. Пасажир зможе вибрати маршрут онлайн, перейти на сайт перевізника й сплатити квиток карткою. Також буде можливість безготівкової оплати безпосередньо в автобусі. Для цього створюється державна електронна система, яка вже проходить тестування на міжнародних маршрутах.

Окремо встановлюється обов’язкове правило: маршрут має починатися, зупинятися та завершуватися виключно на автостанціях або верифікованих зупинках. Усі неофіційні або небезпечні місця посадки та висадки пасажирів будуть скасовані. Зокрема, забороняються зупинки на проїжджій частині чи біля метро, як це відбувалося раніше на “Либідській”.

Ще одним складним напрямком реформи є покращення технічного стану транспорту. Усі перевізники мають проходити відеофіксований технічний огляд, під час якого перевірятимуть справність основних вузлів автобуса. Міністерство вимагає оновлення рухомого складу, щоб автобуси були інклюзивними, безпечними та відповідали національним стандартам.

Контроль за легальністю перевезень також буде посилено. З нелегальними маршрутами, які шкодять економіці та безпеці, обіцяють боротися за допомогою Укртрансбезпеки та поліції. Паралельно легальним перевізникам надаватимуть підтримку та можливість оперативно коригувати маршрути чи графіки за потреби.

Особлива увага буде приділена розвитку автостанцій. У міністерстві підкреслюють, що країна працює над змінами до законодавства, щоб органи місцевого самоврядування могли займатися цими об’єктами навіть у випадку, якщо вони в приватній власності. Заплановано відновлення занедбаних станцій та будівництво нових, які відповідатимуть стандартам ДБН: бути інклюзивними, мати навіси, місця для сидіння, табло та кімнати відпочинку.

До кінця поточного тижня перевізники повинні подати оновлений графік руху для погодження. До цього моменту також має завершитися встановлення GPS-трекерів на всіх шести маршрутах “Київ – Біла Церква”. Дані з трекерів будуть передаватися в Укртрансбезпеку для моніторингу дотримання маршрутів.

За словами заступника міністра Сергія Деркача, обидва маршрути обрані з різних причин: Бородянка потребує відновлення після окупації, а Біла Церква має інтенсивний пасажиропотік до столиці. Саме ці напрямки першими запрацюють у новому форматі міжміських перевезень.

З Оболоні до Вишгорода пасажирів возитиме пільговий автобус

Як повідомляв Інформатор, з 14 липня з Києва на міжміський маршрут виходить великий автобус. Запустив його Вишгород, який є кінцевим пунктом призначення. Автобус, чотиридверний Mercedes великої місткості, належить підприємству “Вишгородпастранс”. Він курсуватиме не часто, але буде пільговим, що враховуватиме всі пільги, які мають пасажири, наприклад, пенсійні посвідчення тощо.

Також ми повідомляли, що мешканці Києва звертаються до влади з проханням відновити автобусний маршрут на Північне кладовище. Пасажири скаржаться, що маршрут, закритий ще на початку повномасштабного вторгнення, так і не був відновлений, а дістатися до цвинтаря, де нині поховані мешканці міста, за відсутності громадського транспорту складно і дорого.