Кияни почали збирати підписи для легалізації “проблемних” парковок біля житлових будинків. Ініціатива полягає в тому, що місця для паркування можуть бути узаконені, якщо три чверті мешканців підтримають це рішення. Власникам пропонують встановити економічно виправдану ціну, в тому числі на тривалі періоди, що має забезпечити додаткові доходи місту.
Із відповідною петицією до міської влади звернувся киянин Андрій Машков ще 6 жовтня 2025 року. Він зазначає, що зростаюча кількість автомобілів у столиці створює проблему з паркуванням. Тому важливо узаконити парковки біля житлових будинків у всіх можливих випадках.
“Необхідно легалізувати місця паркування автомобілів шляхом збору не менше ніж 75% підписів мешканців прилеглих будинків”, – пропонує автор петиції.
Якщо парковка стане “легальною”, вважає автор, її слід облаштувати згідно з “єдиним зразком”: забезпечити освітлення і огорожу, встановити камери відеоспостереження, а також вимостити майданчики фем-плиткою для зменшення навантаження на ґрунт. Автор вважає, що це дозволить місту отримати більше 100 тисяч паркомісць (однак, методика підрахунку не зовсім зрозуміла).
“Після отримання легального статусу, парковки мають бути передані на баланс Департаменту транспортної інфраструктури або Департаменту житлово-комунальної інфраструктури. Необхідно також встановити економічно обґрунтовану ціну на паркування на різні періоди (година, дві, п’ять, день, тиждень, місяць, квартал тощо)”, – зазначає Андрій Машков.
Усі адреси парковок автор пропонує внести до відповідного застосунку “Цифровий Київ”. Він переконаний, що це дозволить місту отримати додаткові доходи від паркування. Проте за добу петицію підписали лише 27 киян.
Кияни сплачують штрафи за порушення правил паркування більше, ніж за паркувальний тариф
Нещодавно повідомлялося, що влітку 2025 року у Києві посилився контроль за дотриманням паркувальних правил. За три місяці містяни сплатили більше штрафів, ніж паркувальних зборів. Хоча в столиці завжди знайдуться водії, які нехтують правилами, інспекція з паркування зафіксувала позитивні зміни у поведінці автолюбителів. Все більше киян відмовляється від ризикованих дій, таких як “припаркував, де вліз”, і переходять на легальний та зручний спосіб паркування.
Також днями повідомлялося, що парковка Київського велотреку завжди зайнята конкретними автомобілями: табло, що повинно показувати наявність вільних місць, постійно світить “0”. Незважаючи на те, що стоянка фінансувалася з бюджету киян, вона доступна лише для обраних. Близько 30 з 40 місць “постійно заброньовані” за абонементом.