2 січня кияни матимуть можливість відправитися у незвичайну подорож на святковому новорічному трамваї. Фірмова екскурсія на трамваї-кафе до колишнього дачного селища Пущі-Водиці – це чудовий спосіб відпочити, дізнатися багато цікавого про історію Києва, подихати свіжим повітрям, а якщо пощастить із погодою – покататися зимовим засніженом лісом. А діти ще й зможуть подзвонити в трамвайний дзвоник, сфотографуватися в кабіні трамвая та дізнатися, як керувати вагоном.
Про святкову подорож, яка буде цікава і дорослим, і малим пасажирам, повідомляють організатори екскурсії. Трамвай-кафе проїде Оболонню, Куренівкою, Пріоркою і лісовою трасою аж до Пущі-Водиці. Під час мандрівки екскурсовод Одександр Шарафан розповість про історію районів, Куренівського аеродрому, пташиного, а зараз “блошиного” ринку.
“Ми проїдемо по одному з найромантичніших і старих трамвайних маршрутів. Ви почуєте історії, що відбувалися тут в реальному житті і побачите перший в місті пивзавод, урочище Кинь-грусть і дізнаєтеся, як ця назва пов’язана з ім’ям імператриці Катерини. Дізнаєтеся, від чого пішло «надувательство», хто такі фахівці з ковбасних обрізок, що таке кефір в таблетках і багато іншого”, – повідомляють організатори.
У Пущі-Водиці буде зупинка, аби перепочити біля озера та прогулятися зимовим лісом, погодувати білок та качок, подихати свіжим повітрям. Тож, із собою можна брати смачні речі не тільки для себе, а й для тварин. Триватиме подорож три години, а розпочнеться 2 січня, об 11:00 від станції метро “Героїв Дніпра”, на кінцевій зупинці трамваю.
Забронювати місця, яких не так багато, можна за посиланням. Вартість подорожі – 450-500 грн з пасажира, в залежності від розташування столика. Діти, які сидять на руках у батьків або між ними, не займаючи місця, катаються безкоштовно. Ціна окремого дитячого місця – 350-400 грн.
Трамвай-кафе був першим прямокутним вагоном Tatra у Києві, але може стати й останнім
Як розповідав Інформатор, Трамвай-кафе Tatra T6B5, що їздить Києвом під номером №001, може залишитись останнім діючим вагоном цієї моделі. Наразі у столиці лишилося лише сім таких вагонів, рахуючи “перший” трамвай та вагон, що працює буксиром територією Дарницького електродепо. Усі інші були списані й розібрані, чекають на списання на території своїх депо чи виведені з експлуатації.
Трамвай-кафе приїхав до Києва “під ялинку” – 31 грудня, в останній день 1985 року. Тоді його першим маршрутом був №21 на Дарниці. А вже за 7 років, у вересні 1992-го, його передали до Подільського депо (тоді звалося “Депо Красіна”) і переобладнали у кафе. Нині він їздить столицею досить рідко, ним керує водій та транспортник-ентузіаст Максим Шарафан.
Також ми писали про рекорд київського трамвая К-1М8, що був розроблений підприємством “Татра-Юг”. Він штовхав перед собою одразу два інші трамваї – KT3-UA “Кобра” та звичайний Tatra T3. Загальна вага рухомого складу, що штовхав трамвай, склав 53 тони. Це рекорд для Києва, і не лише для столиці, – де-факто зчеплений трамвай штовхав чотири інших вагони.