Киянки мають можливість у новому році взяти участь у пілотному проєкті з підготовки жінок-водійок автобусів. Ситуація з кадрами складна через війну та мобілізацію, проте стереотипи щодо професій, пов’язаних із транспортом, нікуди не діваються. Можливо, новий проєкт створить для жінок нові робочі місця та хоча б частково задовольнить потреби ринку праці.
Про можливість подати заявку на участь у ньому повідомила пресслужба Міністерства розвитку громад та територій. До речі, скористатися нею киянки можуть до 17 січня. Але за умови відповідності деяким критеріям, зокрема, наявності водійського посвідчення за обраною категорією “B”, “C”, “CE”, “D1” та досвіду водіння понад 3 роки. Щодо віку, його межі доволі широкі – від 21 до 65 років.
Претенденткам потрібно заповнити анкету, надіслати копії документів, які ідентифікують особу, засвідчують стаж водіння понад 3 роки, а також водійського посвідчення. Потім пройти співбесіду з командою проєкту для знайомства і підписати згоду на працевлаштування водійкою автобуса після закінчення безкоштовного навчання. Воно , до речі, передбачає теоретичний та практичний курси, а також навчання для отримання кваліфікаційної картки водія — документа, який підтверджує професійну компетенцію водія для здійснення міжнародних перевезень вантажів транспортом категорій “C”, “D” і “E”.
Після складання іспиту жінок обіцяють працевлаштувати, супроводжувати протягом усього проєкту, починаючи від інструкторів і закінчуючи психологами та коучами. А згодом надати підтримку в адаптації на новому робочому місці. Тим, хто мріє стати водійкою метро або іншого міського електротранспорту, цей курс не підійде, адже він готує лише водійок автобусів.
У метро не вистачає працівників, але жінки не підходять
Через мобілізацію працівників Київського метрополітену, які не мають бронювання від призову до армії, виник гострий дефіцит машиністів потягів. Приміром, із загалом 150 працівників зеленої лінії метро 42 особи отримали повістки. Щоб покращити ситуацію з роботою метро і забезпечити стабільне курсування потягів за графіком на роботу почали запрошувати жінок. Перша в історії метро Києва машиністка потяга почне працювати наприкінці 2024 року у Дарницькому депо. Зараз вона ще навчається.
Водночас так пощастило не всім. На початку липня одна із кандидаток у машиністки потяга метрополітену поділились власним досвідом влаштування на цю роботу. Під час ознайомчої екскурсії кандидатці відверто й напряму сказали, що жінка навіть не зможе залізти у кабіну потяга, не те щоб керувати ним. Жінка каже, що усі її професійні якості та знання кадровик метрополітену просто проігнорував, розпитуючи натомість про дітей чи родину. Також Ніно Назарова розповіла й про жахливий стан потягів метрополітену, які розсипаються на ходу. На її переконання, гроші, виділені на модернізацію метро у Києві, за призначенням просто не потрапляють.