Кияни нагадали владі про обіцянку продовжити швидкісний трамвай до центру

На сайті Київської міської ради 6 січня з’явилась петиція з вимогою відновити роботи з продовження Борщагівського швидкісного трамваю до станції метро “Палац Спорту” та Спортивної площі. Ця ідея вже могла б реалізовуватися, якби Київ не втратив виделені на проєкт гроші Світового банку через гальмування процесу з боку міської влади. Але реальні потреби у магістральних перевезеннях між Борщагівкою та центром – це факт, про що кияни і нагадали очільникам міста.

Про це йдеться у тексті петиції, автор якої пропонує відновити транспортний проєкт для зменшення заторів у місті, навантаження на метрополітен та зручності для мешканців Борщагівки. Наразі, аби дістатися до центру, їм доводиться користуватися метро: альтернатива – маршрутка №411 – має малу місткість, а автобус №69 робить великий об’їзд через Солом’янку.

“Мешканцям Борщагівки зручніше доїхати до станції “Святошин” і відразу опинитися в центрі, ніж пересідати з трамвая на “Вокзальній” або “Політехнічному інституті”. Багато людей могли б користуватися трамваєм, але користуються метро, перевантажуючи його”, – зазначає автор петиції Микита Бобло.

За його словами, ще у 2015 році дослідження за сприяння Світового банку виявило, що нереалізований попит на магістральні перевезення у Києві становить мільйон пасажирів на добу, а це майже стільки ж, скільки нині перевозить метрополітен. Відтак, потреба Києва у швидкісних магістральних перевезеннях у два рази більша, ніж існує наразі.

Петиція поки зібрала 257 голосів, втім, часу ще багато – до збору необхідних 6 тисяч голосів є 58 днів. А ось у позитивній реакції влади на неї є сумніви – ще 2023 року було зрозуміло, що найближчим часом, поки триває війна, продовження Борщагівського швидкісного трамваю до Палацу Спорту не буде.

Декілька років тому міська влада не спромоглася розпочати всі необхідні процеси для отримання 36 млн доларів від Світового банку, і фінансування було скасовано. Хоча у Департаменті транспортної інфраструктури стверджували, що це зовсім “не означає закриття проєкту”, втім, його реалізація сьогодні навряд чи можлива.

Трамваї-перевертні” та нова швидкісна лінія до Бучі

Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав, що у Києві деякі трамваї змінюють номер маршруту прямо у процесі руху. Про це пишуть кияни у фахових пабліках у соцмережах. Зазначають, що зміни помічають, коли перевіряють рух трамваями прямо у процесі – наразі це дозволяє зробити застосунок, що транслює дані з трекерів всередині рухомого складу. На метаморфози із номером маршруту 5 березня звернув увагу один з учасників групи у Facebook “Пасажири Києва”, де кияни обмінюються враженнями та скаржаться на недоліки транспортної системи міста.

Також ми розповідали про ідею запустити трамвай з Києва до Бучі, про що зазначала народна депутатка Олена Шуляк ще в середині січня 2024-го. За її словами, такий проєкт передбачений програмою комплексного відновлення Київщини, а точний маршрут трамваю звучатиме так: “Київ-Буча-Гостомель-Блиставиця”. Втім, фахівці, які досліджували програму розвитку саме транспортної інфраструктури області, не знайшли там проєкту, про який розповіла нардепка. А у соцмережах невдовзі почали кпинити: мовляв, значно цікавіше буде протягнути метро одразу до Броварів.

Джерело