У Києві небайдужі містяни взялися за порятунок непрацюючого з кінця 90-х фонтану “Водограй”, що розташований на вул. Закревського на Троєщині. Звісно, запустити його кияни не мають можливості, але прибрати смітник, на який перетворився “Водограй”, та очистити бетонні композиції від бруду вдалося. До речі, це одна з найефектніших робіт відомого київського монументаліста Ернеста Коткова створена у 80-х.
Про велике прибирання фонтану, що складається з чотирьох об’ємно-просторових композицій, в яких бетон перетворився на справжню воду, повідомили у міських пабліках. Закинутим “Водограй” стоїть з кінця 90-х, і періодично перетворюється на величезний смітник, до того ж, бетонні хвилі з тих часів жодного разу не чистили, і вони вкрилися величезним шаром бруду. Повернути їм колишній вигляд було не просто – особливо там, де намалювали графіті, але прибиральники впоралися. Винесли сміття та скло, прибрали бур’яни, почистили всі бетонні поверхні.
Складна композиція “Водограю” була створена Котковим у 1983 році, офіційно він мав назву “фонтан-охолоджувач”. Адже використовувався задля охолодження підземної кімнати універсаму, що знаходився поруч. За інформацією активістів, що п’ять років тому прагнули відродити його, розташування вздовж вулиці Закревського було не випадковим. Величезний фонтан мав захищати від брудних викидів від ТЕЦ та інших індустріальних споруд повітря житлового масиву.
Замість Леніна на київській Бессарабці може з’явитися фонтан
Як повідомляв Інформатор, одна з фармацевтичних компаній, що працює у Києві, нещодавно запропонувала зробити благоустрій зеленої зони на розі Хрещатика й бульвару Тараса Шевченка. З головного – встановити фонтан у псевдоісторичному стилі просто на тому місці, де колись стояв пам’ятник Володимиру Леніну. дея прийшлася по душі чиновникам у КМДА – тим більше, що й сам міський голова ще 2022 року пропонував вчинити аналогічно. Але у неї є й противники.
Також Інформатор розповідав, як комунальники демонтували композицію, встановлену під Аркою Свободи українського народу на честь Переяславської ради. Вага скульптурної композиції, виконаної з червоного граніту, настільки велика, що лише на те, щоб розібрати її, пішло декілька діб. При цьому робітники спробували зберегти цілісність композиції, не пошкодивши при демонтажі, для перенесення на нове місце.