Мешканці Троєщини висловлюють обурення бездіяльністю “Київпастрансу”, який вже більше року “обіцяє” відремонтувати сходи на станції швидкісного трамваю. Мова йде про зупинку “Романа Шухевича”, де в січні 2024 року частково обвалилася конструкція переходу. Тоді запевнили, що наразі тривають проєктні роботи для проведення капремонту, а згодом обіцяли, що до кінця серпня 2025 року все буде готово. Однак перехід досі закритий, а сходи з великими дірками залишаються в незмінному стані.
У Facebook-спільноті “Троєщина” місцеві мешканці дивують “остання дата” ремонту 30 серпня, адже він навіть не почався. Люди згадують, що перехід перебуває в такому стані з 2020 року, а входи на станцію “Романа Шухевича”, де обвалилася плита, закриті для пасажирів з початку 2024 року. Жартують, що потрібно дочекатися осені та дощів, щоб реалізувати роботи “в традиціях затримок”.
Проте, жартуючи, важливо зазначити, що вже не перший тендер на капітальний ремонт конструкцій сходів станції вартістю 12,3 млн грн, оголошений у травні 2025 року, було скасовано. У липні спробу повторили — на ту ж суму та з тим же технічним завданням: підсилити фундамент, замінити залізобетонні та кам’яні сходи, оновити гранітні ступені, відновити металеві елементи та парапети, замінити огорожу. І знову — без успіху, торги були скасовані через офіційну версію неможливості внесення змін у річний план на даному етапі.
У тендерній документації зазначається, що це відбувається у випадку неможливості усунення порушень, які виникли через виявлення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, ані до кінця серпня, ані до кінця 2025 року, пасажири, що користуються швидкісним трамваєм № 4 та 5, на станції “Романа Шухевича” новий перехід, на жаль, не матимуть. А у “Київпастрансі”, ймовірно, не поспішають: коли сходи остаточно завалилися, у комунальному підприємстві зазначили, що якщо пасажири не користуються переходом, тоді й аварійної ситуації немає.
Трамваї-“перевертні” та нова швидкісна лінія до Бучі
Нагадаємо, нещодавно Інформатор повідомляв, що в Києві деякі трамваї змінюють номер маршруту прямо під час руху. Про це пишуть кияни у спеціалізованих пабліках у соціальних мережах. Вони зазначають, що зміну видно, коли перевіряють рух трамваїв — наразі це можливо завдяки застосунку, що транслює дані з трекерів, встановлених у рухомому складі. Метафорфози з номером маршруту 5 березня зазначив один із учасників групи у Facebook “Пасажири Києва”, де кияни діляться враженнями та скаржаться на недоліки транспортної системи міста.
Також ми згадували про ініціативу запустити трамвай з Києва до Бучі, про що зазначала народна депутатка Олена Шуляк ще в середині січня 2024 року. За її словами, такий проєкт включений до програми комплексного відновлення Київщини, а точний маршрут звучатиме так: “Київ-Буча-Гостомель-Блиставиця”. Проте фахівці, які вивчали програму розвитку транспортної інфраструктури області, не знайшли там інформації про проєкт, про який розповіла нардепка. Невдовзі в соцмережах почали з’являтися жартівливі коментарі: мовляв, набагато цікавіше буде протягнути метро до Броварів.