На сайті Київради зареєстрована петиція із закликом запровадити у столичних маршрутках електронний спосіб оплати. Це не перша спроба, петицію з цього приводу міська влада вже відхиляла раніше, проте кияни не залишають цю ідею. Тим більше, що такий спосіб розрахунку за проїзд вже став звичним у муніципальному громадському транспорті, довівши свою зручність і для пасажирів, і для водіїв.
Як зазначає в тексті петиції її автор Максим Юрченко, готівка в маршрутках створює ряд незручностей і проблем, як для пасажирів, так і для міста. І, перш за все, це прозорість та контроль за величезними фінансовими потоками, які роками знаходяться “в тіні”. Адже неможливо підрахувати ані пасажиропотік, ані обсяг заробітків приватних перевізників.
“Це негативно впливає на надходження до бюджету та створює умови для корупції. Електронна система дозволить мати точний облік пасажирів, що підвищить прозорість та сприятиме справедливому розподілу коштів”, – йдеться у петиції.
Серед інших переваг електронної оплати ще один важливий момент – безпека пасажирів. Водію не доведеться відволікатися від дороги, збираючи гроші та видаючи решту. До того ж, це зручно – оплата карткою пришвидшує процес посадки та висадки пасажирів.
“Це й ефективність використання бюджетних коштів – закон передбачає надання двох місць для пасажирів з пільгами в кожній маршрутці, але водії часто відмовляють таким пасажирам. Через відсутність електронного обліку складно контролювати дотримання цієї норми, що веде до неефективного використання коштів”, – зазначає автор петиції.
За 4 дні пропозиція забезпечити можливість оплати проїзду в київських маршрутках за допомогою банківських карток та картки “Київ Цифровий” зібрала майже 600 голосів. На збір необхідних для розгляду Київрадою 6 тисяч підписів є ще майже два місяці. Тож, є надія, що цього разу киянам вдасться достукатися до міської влади, аби підвищити комфорт та безпеку в маршрутках.
Кияни вимагають від Кличка знизити шум на дорогах столиці
Як повідомляв Інформатор, На сайті Київради набрала необхідну для розгляду міською владою кількість голосів відозва з вимогою посилити контроль за автівками, що їздять без глушників. У тексті йдеться, що це покращить умови життя киян та наголошується, що заборона Київради пересуватися містом на автомобілях без глушника масово порушується. І особливо це відчутно у житлових кварталах столиці.
Петиція набрала необхідні 6 тисяч голосів, і навіть більше. Як зазначає її автор, ще у 2022 році Київрада заборонила пересування столицею транспортних засобів з гучним вихлопом. Проте це рішення досі ігнорується частиною учасників дорожнього руху. Хоча в умовах воєнного стану контроль за рівнем шуму на дорогах покращив би умови проживання киян.
Також ми писали, що петиція про вшанування пам’яті полеглих захисників у Києві, яка швидко набрала необхідну для розгляду кількість голосів, отримала від міської влади досить ухильну відповідь. Кияни пропонували щоранку, за хвилину до загальноукраїнської Хвилини мовчання, вмикати голосове пояснення на гучномовці – про те, що треба робити під час Хвилини мовчання. В офіційній відповіді на петицію за підписом Віталія Кличка йдеться про те, що в столиці проводиться і так достатня “низка заходів” щодо вшанування загиблих військових. Щодо зупинки транспорту – завуальована відповідь “ні”.