Кияни вимагають заборонити прокат електросамокатів у столиці

На сайті Київської міської ради з’явилася петиція із вимогою заборонити надання послуг із прокату електросамокатів у Києві. Головний аргумент – велика кількість ДТП за їхньої участі, до того ж, у столиці стрімко зростає кількість аварій з потерпілими. А керманичі самокатів або сами потрапляють під колеса автівок, або збивають пішоходів.

На думку автора петиції, причина в тому, що користувачі, що орендують самокати, ігнорують правила дорожнього руху та безпеки. І простіше заборонити прокат, ніж чекати, коли кияни вивчать ці правила. Зазначимо, що це не перша спроба прибрати електросамокати з вулиць столиці – після загибелі пішохода, якого збив на тротуарі керманич самоката у серпні 2022 року, кияни вже вимагали заборонити прокат. Але це нічим не закінчилося, адже мова йде про великі гроші та успішний і перспективний бізнес – ринок електросамокатів лише зростає, а самі вони перетворилися на важливий елемент міського життя. 

Щодо безпеки “самокатного руху”, її б мало поліпшити прирівнювання електричних двоколісних до транспортних засобів, яке було прийнято на законодавчому рівні навесні 2023 року. Нові правила передбачали наступне:

  • заборону їздити по тротуарах на електросамокатах і гіроскутерах;
  • їхати слід якомога правіше проїзною частиною;
  • не керувати електротранспортом в стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння;
  • користуватися світловідбиваючими елементами;
  • їздити в шоломі, використовувати інші засоби безпеки.

І, звісно, орієнтуватися у правилах дорожнього руху та дотримуватися їх. Але ж кількість ДТП за участі самокатів в Україні лише зростає: за даними платформи «Опендатабот», станом на липень 2024 року в судовому реєстрі було 111 адміністративних та 22 кримінальні справи через ДТП з електросамокатами. Найбільшу кількість ДТП за їхньої участі було зареєстровано у 2023 році – 36 адміністративних та 10 кримінальних справ. Однак за півроку 2024-го відкрито більше кримінальних справ, аніж за весь 2021 рік. 

У Києві обмежили швидкість: перелік вулиць, де більше не можна ганяти 80 км/год

Нагадаємо, Інформатор писав про те, що з 1 листопада на восьми ділянках Києва вводяться нові обмеження швидкості. Тепер на низці вулиць дозволено їхати не більше ніж 50 км/год. За перевищення встановлених обмежень швидкості руху більше як на 20 км/год водіям загрожує штраф у розмірі 340 гривень.

Також ми писали, що за 9 місяців 2024 року Київ за кількістю ДТП посідає третє місце в Україні із показником 1628 аварій. Якщо порівнювати з аналогічним періодом 2023 року, загальна кількість ДТП на дорогах столиці збільшилася на 13%. При цьому статистика аварій з тілесними ушкодженнями зрозла на 11,2%. Проте випадків загибелі людей стало менше на 7,4%. 

Джерело