На сайті Київради зареєстровані дві петиції, що стосуються оптимізації роботи Київського метрополітену. Поштовхом для їхньої появи став транспортний колапс, що стався зранку 7 листопада 2024 року після нічної атаки шахедами та створив величезні проблеми для тих, хто намагався потрапити на інший берег. Першою з’явилася петиція із закликом зменшити інтервал руху поїздів метрополітену, згодом була опублікована вимога переглянути правила роботи громадського транспорту й зокрема метро під час повітряних тривог.
Як пояснюють автори першої ініціативи, через війну кількість нових жителів Києва невпинно зростає, внаслідок чого зростає і навантаження на метро. Результатом цього є величезні черги, переповнені вагони, натовп на платформах – все, що відбувалося зранку 7 листопада у підземці після відбою. Тоді інтервал між потягами становив 15 хвилин, що довго не дозволяло зменшити ажіотаж та скупчення пасажирів. На думку автора петиції Едуарда Нікіфорова, інтервал руху потрібно зменшити, й наразі його підтримали майже 600 киян, які підписали петицію.
А ось вимога переглянути правила роботи метро та іншого громадського транспорту під час повітряної тривоги за два дні зібрала половину з потрібних для розгляду Київрадою 6 тисяч голосів. Передусім, вона стосується мешканців Лівобережжя, які не можуть дістатися правого берега.
“Жителі Лівого берега та прилеглих районів до міста Києва під час тривоги та протягом не менш ніж двох годин після її закінчення:
-не можуть вчасно доїхати на роботу;
-не можуть вчасно відвідати лікарню;
-не можуть вчасно сісти на потяг;
-не можуть дістатись до укриття, їдучи в автомобілі.
Ситуація критична, оскільки небезпечніше бути заблокованим в автомобілі у «мертвому» заторі, коли летять ракети, аніж доїхати безпечно хоча б до найближчого укриття”, – зазначає автор петиції Владислав Борачук.
Він пропонує розглянути питання щодо можливості роботи громадського транспорту чи наземного метро під час повітряних тривог. Крім того, вважає, що настав час вирішити незрозумілу ситуацію щодо Дарницього моста який не перекривається лише з правого берега на лівий, а у зворотному напрямку не працює.
Кияни вимагають встановити валідатори в маршрутках
Як розповідав Інформатор, днями на сайті Київради зареєстрована петиція із закликом запровадити у столичних маршрутках електронний спосіб оплати. Це не перша спроба, петицію з цього приводу міська влада вже відхиляла раніше, проте кияни не залишають цю ідею. Готівка в маршрутках створює ряд незручностей і проблем, як для пасажирів, так і для міста. І, перш за все, це прозорість та контроль за величезними фінансовими потоками, які роками знаходяться “в тіні”. Адже неможливо підрахувати ані пасажиропотік, ані обсяг заробітків приватних перевізників.
Також ми писали, що петиція про вшанування пам’яті полеглих захисників у Києві, яка швидко набрала необхідну для розгляду кількість голосів, отримала від міської влади досить ухильну відповідь. Кияни пропонували щоранку, за хвилину до загальноукраїнської Хвилини мовчання, вмикати голосове пояснення на гучномовці – про те, що треба робити під час Хвилини мовчання. В офіційній відповіді на петицію за підписом Віталія Кличка йдеться про те, що в столиці проводиться і так достатня “низка заходів” щодо вшанування загиблих військових. Щодо зупинки транспорту – завуальована відповідь “ні”.