Кияни активно шукають способи покращити умови в столичному метрополітені, пропонуючи різноманітні ідеї. Проте не всі ініціативи реалізуються: наприклад, доступ до службових туалетів все ще залишається нездійсненною мрією. Нещодавнє звернення до влади піднімає інше критичне питання — підвищення рівня безпеки у метрополітені Києва.
На платформі Київради з’явилася нова петиція з вимогою посилити заходи безпеки в метро. Автор звернення, киянин Андрій Машков, зазначає, що за понад три роки повномасштабної війни не спостерігав жодного випадку перевірок особистих речей пасажирів або контролю за забороненими предметами. Він вважає, що це створює умови для безперешкодного доступу зловмисників до підземки, де можна занести вибухівку або вогнепальну зброю.
У зв’язку з цим автор петиції пропонує сім конкретних кроків для підвищення безпеки. Серед них — заборона на вхід з великими візками, установка відеоспостереження в вагонах, можливість запуску тривожної кнопки, використання рентген-апаратів на ключових станціях, впровадження металошукачів, збільшення кількості камер з функцією розпізнавання облич та залучення кінологів з навченими собаками для виявлення вибухівки. Автор визнає, що ці заходи можуть виглядати надто суворо, проте підкреслює, що запобігти теракту легше, ніж усувати його наслідки.
Слід зазначити, що кияни поки не надто занепокоєні ймовірними загрозами, про які йдеться в петиції. За декілька днів петиція зібрала близько 200 підписів з необхідних 6 тисяч. Проте її автор наполягає на тому, що метрополітен потребує не лише модернізації, але й чітких і строгих правил, які зможуть ефективно знизити ризики для півтора мільйона пасажирів щоденно.
Невідступно слід зазначити, що це не перша спроба киян вплинути на правила функціонування метро. Нещодавно на сайті Київради з’явилася петиція з проханням залишити частину вагонів відкритими вночі під час тривалих тривог, коли в укриттях змушені шукати захисту сотні родин. Автор зазначав, що людям доводиться сидіти на підлозі або переносити з собою намети та каремати, тож відкриті вагони могли б надати хоч якийсь мінімальний комфорт. Ця ініціатива вже отримала понад півтори тисячі голосів.
А от інша петиція — щодо відкриття службових туалетів метро для пасажирів — отримала відмову. Міський голова пояснив це архітектурними та безпековими обмеженнями, але пообіцяв, що санвузли будуть заплановані для нових станцій і під час реконструкцій, якщо такі коли-небудь відбудуться.
Київський метрополітен — найзбитковіший в Україні: у чому причина?
Нагадаємо, нещодавно стало відомо, що, незважаючи на подальше зростання доходів у 2023–2025 роках, усі метрополітени в Україні, де є підземка, продовжують бути фінансово збитковими. Найгірший стан спостерігається у Київському метрополітені, який демонструє найбільші збитки: минулого року його фінансові результати становили “мінус” майже 3 мільярди гривень, а за перші шість місяців цього року вже перевищили погані результати 2021 року.
Раніше було повідомлено, що КП “Київський метрополітен” оголошує тендер на закупівлю шахтних телефонів на суму 6 мільйонів гривень. У темряві підземних тунелів чіткий зв’язок є вкрай важливим елементом системи безпеки, тому підприємство планує забезпечити себе сотнями спеціалізованих телефонних апаратів.
