Київ Цифровий розпитує киян про ярмарки та торгівельні намети

У мобільному застосунку “Київ Цифровий” стартувало нове опитування – влада хоче дізнатися про ставлення киян до різних форм вуличної торгівлі. Воно триватиме до 27 лютого, а за його результатами у Департаменті промисловості та розвитку підприємництва КМДА сподіваються навести лад, зокрема, з несанкціонованою торгівлею. І заразом отримати підказку від киян – що зробити, аби торгівля у столиці стала більш зручною. 

Наразі у Києві намагаються цифровізувати ярмарки та впровадити модуль “Ярмарки” на Порталі послуг “Київ цифровий”. Як повідомляють у Департаменті промисловості та розвитку підприємництва, з початку 2025 року було зареєстровано 96 торгівельних місць. Це крок до спрощення процесу участі в ярмарках для підприємців і спроба навести лад у місті зі стихійною торгівлею.

Щодо споживачів, у департаменті хочуть зрозуміти, як кияни взагалі ставляться до вуличної торгівлі, і чи потрібні їм ярмарки. Тому місятнам пропонують відповісти на кілька питань:

  • чи влаштовує вас розміщення торгівельних наметів у місті?
  • чи купуєте ви щось у торгівельних наметах?
  • яким товарам надаєте перевагу?
  • чи стикалися зі стихійною торгівлею в місті?
  • який напрямок потрібно розвивати першочергово, щоб торгівля в місті стала зручнішою?

Взяти участь в опитуванні можна до 27 лютого, для цього потрібно відкрити додаток “Київ Цифровий”, знайти розділ опитувань і відповісти на запитання. За його результатами у Департаменті промисловості та розвитку підприємництва сподіваються зробити торгівельні майданчики більш зручними.

“Прокляте місце”: як організаторів столичних ярмарків переслідують скандали

Нагадаємо, у жовтні 2024-го Віталій Кличко звільнив керівництво КП “Київська спадщина” після невдалого звіту на засіданні тимчасової контрольної комісії Київради з питань перевірки видатків бюджету Києва. Керівник установи, Олексій Литвинов, не міг пояснити, скільки заробляє на ярмарках підприємство та скільки коштів надійшло до міського бюджету від його діяльності.

Але наприкінці листопада Інформатор довідався, що вже й нове керівництво почало “плутати сліди”. Так, призначений замість старого директора КП “Київська спадщина” Віталій Дерпак став ховати документацію та уникати незручних запитань на робочих групах. Саме за це було звільнено його попередника. Тим часом, з’ясувалося, що кожен третій з продавців, хто працює на ярмарках, є пільговиком – втім, жодних реєстрів, копій їхніх посвідчень чи бодай прізвищ в комунальників немає.

У грудні “Київську спадщину” вирішили взагалі розпустити, точніше, реорганізувати шляхом приєднання до КП “Світоч”. Це підприємство існує вже 25 років, воно має статутний капітал у 200 тис грн, а його функцією є якраз організація “конгресів і торговельних виставок”. Керує ним Валентина Мандрик, яка була депутаткою Київради у минулому скликанні, представляла фракцію УДАР Віталія Кличка.

Джерело