Катальпа та парклети – ось так виглядає нова концепція організації парковки біля Центрального залізничного вокзалу в столиці. Нещодавно тут відкрили нову стоянку з «золотими» тарифами, внаслідок чого була знищена зелена зона на площі. В Київтранспарксервісі планують впроваджувати так звані «вуличні меблі», намагаючись поєднати озеленення простору та вирішити проблему паркування автомобілів на тротуарах.
Київ готується до нового етапу боротьби з водіями, які залишають автомашини у заборонених місцях. Комунальне підприємство «Київтранспарксервіс» оголосило тендер на суму понад 1,1 млн грн для закупівлі парклетів – модульних вуличних платформ, які замінять автомобілі на лавки, зелені насадження та велостійки. Це має на меті зменшити кількість машин на тротуарах і створити нові комфортні зони для жителів.
Локація для цих конструкцій – Вокзальна площа, перед Центральним залізничним вокзалом. Пропозиції для участі у тендері приймаються до 6 листопада, а завершення робіт планується до кінця жовтня 2026 року.
Згідно з тендерною документацією, на Вокзальній площі повинні з’явитися 24 дерев’яно-металеві ящики для рослин: сім великих розміром 2х1 метри і 17 менших – 1х1 метр. Їх виготовлять на сталевому каркасі, з дерев’яним обшиванням, обробленим корабельною лазур’ю. Для відпочинку планується встановлення 10 лавок зі спинками довжиною 2,5 метра, також на металевій основі і з дерев’яними ламелями з дуба або ясеня.
Для озеленення придбають 38 декоративних рослин, серед яких 12 дерев катальпи бігнонієвидної висотою понад два метри, які взимку виділяються великими білими суцвіттями. Також буде 26 кущів білого дерену з червоними пагонами та строкатим листям, здатних зберігати декоративність навіть у зимовий період. Обидва види добре адаптуються до міських умов, стійкі до забруднення та не потребують складного догляду.
Заповнення ящиків передбачає багатошарову структуру: керамзит, пісок, родючий ґрунт, геотканину та мульчу, загалом – майже 28 кубометрів субстрату. Озеленення також містить мульчування кори і використання агроволокна. Гарантійний термін для нових парклетів складає 12 місяців; у разі пошкодження конструкцій або загибелі рослин протягом цього часу виконавець зобов’язується усунути проблеми за власний рахунок.
Нагадаємо, у вересні 2025 року на Вокзальній була відкрита нова платна стоянка на 69 місць з тарифом 80 грн за годину. Це викликало активні обговорення: одні кияни засуджували знищення зеленої зони задля авто, інші раділи зручному доступу до вокзалу. Після всіх змін площа фактично залишилася без дерев, кущів і затінення, тож парклети, які покликані боротися з незаконною парковкою на тротуарах, можуть частково компенсувати цю втрату.
Як на Оболоні кияни борються за гаражі, водночас пропонуючи платити за паркування під будинками
Нещодавно стало відомо, що на Оболоні мешканці борються за свої гаражі, які помилково були зараховані як паркомісця. Два гаражні кооперативи якось потрапили до списку майданчиків, закріплених за Київтранспарксервісом, і тепер власники змушені відстоювати свої права на землю.
Також кияни збирають підписи за легалізацію «проблемних» місць для паркування біля житлових будинків. Вони пропонують, щоб місця для авто легалізували, якщо три чверті мешканців будуть підтримувати цю ініціативу. Власникам авто обіцяють встановити економічно обґрунтовану ціну, зокрема на тривалі періоди (квартал), що обіцяє приносити місту значні надходження.
